הירידות בוול סטריט נחלשו עם סיום המסחר למרות "אפקט פלין"

היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין הודה כי שיקר ל-FBI בחקירה על הקשרים עם רוסיה ■ הדאו ג'ונס רשם את השבוע הטוב ביותר השנה ■ ההצבעה בסנאט על רפורמת המס לא התקיימה אתמול ■ מיילן וטבע ריכזו עניין על רקע דיווח שאמזון במגעים לכניסה לעסקי הפארמה

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים, לאחר שהיועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין, הודה בכך ששיקר לסוכנות ה-FBI, ובעקבות דיווחים שלפיהם הבטיח שיתוף פעולה מלא בנוגע לחקירה על הקשרים עם רוסיה. 

 

אולם הציפיות לכך שהסנאט יצליח להעביר את הרפורמה במס הצליחו לסייע למניות למחוק חלק גדול מהירידה לקראת סיום המסחר. 

מדד S&P 500 איבד כ-0.2%, אך עלה ב-1.5% בסיכום שבועי. הדאו ג'ונס ירד אף הוא בקרוב ל-0.2%, ועלה ב-2.9% בסיכום שבועי - העלייה השבועית החזקה ב-2017. מדד נאסד"ק איבד קרוב ל-0.4%, וירד ב-0.6% בסיכום שבועי, בעקבות מכירות מסיביות של מניות ההיי-טק.

רפורמת המס של ממשל טראמפ נעצרה אתמול על-ידי חברי סנאט רפובליקאים, בצל מספר נושאים ש"נותרו פתוחים", אך מנהיג הרוב בסנאט מיץ' מק'קונל העריך כי הנושא יעלה היום להצבעה.

בינתיים, בסיומה של עונת דוחות מוצלחת בסך הכל בוול סטריט, רבים בשוק מחפשים טריגר חדש להמשך עליות, או לפחות לשימור רמות השיא במדדים המובילים, והסוחרים עוקבים בדריכות אחר רפורמת המס, אחת מהבטחות הבחירות הבולטות שהביאו את הנשיא טראמפ לבית הלבן.

בזירת המאקרו התפרסם היום סקר ה-ISM (המכון לניהול האספקה) לחודש החולף, שלפיו מדד הייצור שלו ירד בחודש שעבר ל-58.2%, לעומת רמה של 58.7% באוקטובר. התחזית לנובמבר עמדה על 58%. 

מחירי הנפט עלו היום ב-1.7%, לאחר שמדינות אופ"ק ומפיקות נפט גדולות נוספות הסכימו להאריך את הסכם צמצום התפוקות שלהן עד סוף 2018. עם זאת, חששות מפני הגדלת התפוקה בקרב מדינות שאינן צד בהסכם, ובמיוחד ארה"ב, דחפו את הנפט לירידה שבועית של 1% - הירידה השבועית הגדולה ביותר מאז השבוע הראשון של אוקטובר.

מיילן  וטבע  ריכזו עניין לאחר שרשת CNBC דיווחה כי אמזון  מנהלת מגעים מול חברות תרופות גנריות, על רקע כוונתה להיכנס לעסקי הפארמה.

מניות Blue Apron (סימול: APRN) הייתה במוקד לאחר שהחברה דיווחה כי סמנכ"ל הכספים שלה יחליף את המנכ"ל והמייסד.