סערת חוק ההמלצות: נתניהו לאמסלם - החוק לא יחול עליי

רה"מ: "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה" ■ במקביל הודיע יועמ"ש הכנסת כי ח"כ דוד ביטן לא יצביע על חוק ההמלצות בוועדת הפנים ■ ח"כ יהודה גליק: אצביע נגד החוק

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב היום (א') בפוסט בפייסבוק כי הוא מבקש שחוק ההמלצות לא יחול עליו. "לצערי, העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית. על-מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ דוד אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

לדברי נתניהו, "חוק ההמלצות הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם. הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי".

נתניהו ציין כי החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה, "שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע - דבר שקורה חדשות לבקרים".

עוד ציין נתניהו כי בנוגע אליו אישית הוא חושב שממילא המשטרה קבעה את הדברים נגדו כבר בתחילת החקירה. "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה, ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם - שמוכיחות שלא היה כלום". 

בתוך כך, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, הודיע היום כי ח"כ דוד ביטן - שנחקר היום באזהרה במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון - לא יצביע על חוק ההמלצות בוועדת הפנים.

עוד נציין כי ח"כ יהודה גליק הודיע היום כי יצביע נגד החוק.