הטיימינג הוא הכול

בסיפור חקירתו של ביטן אין צדיקים ואין תמימים, ושום דבר לא מקרי

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

באופן פרדוקסלי משהו, החלטת המשטרה והפרקליטות לחקור היום (א') באזהרה את יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בזמן שהליך החקיקה של "חוק ההמלצות" נמצא בעיצומו, דווקא משחקת לטובתו של ביטן. תזמון החקירה להיום מאפשר לביטן ולאנשי שלומו להסיט את הדיון הציבורי מסוגיית החשדות נגד ביטן, אל הוויכוח - האם רשויות החקירה נהגו כשורה.

לטענת חברו של ביטן, ח"כ דוד אמסלם, "מה שקורה כאן זה דבר חמור מאוד". לדבריו, "יש כאן צבא עצום שכולל את כל המערכות הפוליטיות והתקשורתיות, להפיל את בנימין נתניהו. המשטרה צריכה לחקור כל תלונה וכל דבר שמגיע אליה, אבל מה היה קורה אם היו חוקרים את ביטן עוד יומיים? מישהו כאן מנסה לטרפד את החקיקה".

דוברת המשטרה, מירב לפידות, הבהירה בתגובה כי חקירת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון החלה לפני יותר משנה, עוד לפני שביטן חלם על חוק ההמלצות. לפידות אמרה כי "אין קשר בין הדברים. התאריך הזה נקבע זמן רב מראש, הפעילות אצלנו מבצעית. פעילות חקירתית נמשכת במצב סמוי עד שאנחנו יוצאים במעצרים וקובעים יום חקירות".

אבל לפידות שכחה לציין שאם המשטרה או היועץ המשפטי לממשלה היו רוצים בכך, הם היו יכולים לדחות את מועד פרוץ החקירה הגלויה וחקירתו של ביטן בכמה ימים. כי התאריך שנקבע לחקירה הוא לא כזה שאי-אפשר בשום פנים ואופן לשנות אותו. ובמילים אחרות, בסיפור הזה אין צדיקים ואין תמימים, ושום דבר לא מקרי משום כיוון. עם זאת, חשוב לזכור שהמשטרה מנסה בסך-הכול לעשות את עבודתה ולחקור חשדות לשחיתות חמורה שבה מעורב פוליטיקאי בכיר.

בשורה התחתונה, ניתן לומר כי הכוונות של ביטן וחבריו הן אחרות לגמרי. אם עד היום ניתן היה לכנות את חוק ההמלצות "החוק להסתרת המלצות המשטרה בתום חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו" - נראה כי מהיום אפשר להוסיף לו גם את שמו של ביטן.