היועמ"ש מנדלבליט החליט לסגור את התיק נגד ח"כ סלומיאנסקי

התיק נגד ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי, שנחשד בביצוע עבירות מין במספר נשים, נסגר מחוסר ראיות

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט היום (א') לסגור, מחוסר ראיות, את תיק החקירה נגד ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי, שנחקר בחשד לביצוע עבירות מין במספר נשים.

בסוף שנת 2016 פורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת פרסומים על אודות עבירות מין כלפי נשים אשר יוחסו, לפי הנטען, לחבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי. ביום 12.1.17 הורה היועץ המשפטי לממשלה, על דעת פרקליט המדינה וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, לבדוק את הטענות העולות מהפרסומים.

ממצאי הבדיקה העלו, בין היתר, כי בחודש דצמבר 2016 נערכה פגישה של עיתונאית ופעילה ציבורית עם גורמים מהמגזר הדתי, במהלכה הוצגו טענות של מספר נשים, שסירבו להיחשף, אודות עבירות מין שביצע לכאורה ח"כ סלומיאנסקי. בפגישות מאוחרות של אותם גורמים עם ח"כ סלומיאנסקי הוטחו בו הטענות שהועלו נגדו, והוא הכחישן.

לפי הודעת היועץ, בשל קושי לגבות עדויות מהמתלוננות, "אין די בתשתית הראייתית להוכחת המעשים, ויקשה להעדיף - ברמה הנדרשת להגשת כתב אישום - את גרסת המתלוננת על-פני גרסת החשוד, וזאת בפרט בהתחשב בחסרים עובדתיים ביחס לאירוע ולאור כך שהמתלוננת לא הגיעה לחקירה נוספת. השלמת החקירה של המתלוננת דרושה להבנת נקודות מרכזיות באירועים הנטענים, ואף נראה כי לאור הפער העובדתי יש מקום לערוך עימות עם החשוד. פעולות אלה היו יכולות לספק תמונה ראייתית שלמה יותר לצורך קבלת החלטה מושכלת בשאלה האם יש מקום להעמדה לדין.

"לסיכום, בנסיבות אלה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את מכלול הראיות ואת חוות-הדעת שהונחו בפניו, אשר עלה מהן קושי ראייתי להוכחת האירועים הנטענים, שבגינו אין מקום להמשך ההליכים הפליליים נגד חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, הוא החליט, על דעת פרקליט המדינה, להורות על סגירת התיק נגד חבר הכנסת סלומיאנסקי בעילה של חוסר ראיות מספיקות".