ועד עובדי אגוד יוצא נגד היו"ר זאב אבלס; העבודה תחודש מחר

(עדכון) - ועד העובדים, המוחה על המיזוג עם מזרחי-טפחות: "לא יכול להיות שיו"ר הבנק לא מאמין בבנק שהוא עומד בראשו" ■ השביתה תימשך עד סוף היום, ומחר יחזרו העובדים לעבודה

זאב אבלס / צילום: איל יצהר
זאב אבלס / צילום: איל יצהר

ועד עובדי בנק אגוד  מחדש את העיצומים. הוועד החליטה היום (ה') להשבית את הבנק בעקבות פרסום בתקשורת, ולפיו יו"ר הבנק זאב אבלס נפגש עם שר הכלכלה אלי כהן וניסה לשכנעו לתמוך במיזוג עם מזרחי-טפחות. השביתה תימשך עד סוף היום ומחר יחזרו העובדים לעבודה.

אבלס שלח היום מייל לעובדי הבנק ובו הכחיש את הפרסומים: "לא נפגשתי עם שר האוצר ו/או הכלכלה, ולכן המידע שקרי טועה ומטעה", כתב אבלס. אולם נראה שלוועד העובדים ההכחשה לא הספיקה.

לדברי ועד העובדים, העובדים עלו ללשכת היו"ר, שיצא אליהם והכחיש את קיומה של הפגישה. אך בתשובה לשאלת העובדים מה עמדתו לעניין מיזוג הבנק עם מזרחי-טפחות , הוא סובב את גבו לעובדים וחזר ללשכתו.

מוועד העובדים נמסר: "לא יכול להיות שיו"ר הבנק לא מאמין בבנק שהוא עומד בראשו.  מתפקידו של יו"ר הבנק להבטיח את שרידותו ושגשוגו של הבנק ואנחנו  חשבנו שכך הוא עושה במשך כל שנות כהונתו הארוכות. עכשיו אנו מגלים כי החלטותיו כעומד בראש המערכת לאורך כל השנים הן שהביאו את הבנק למצבו הנוכחי. אם זו דעתו של יו"ר היה עליו להתפטר עוד לפני שנים רבות וכנראה שהבנק היה היום במקום אחר טוב יותר".

מבנק אגוד נמסר בתגובה: "עובדי הבנק פתחו היום בשביתה על רקע פרסומים בתקשורת הנוגעים למכירת השליטה בבנק. הנהלת הבנק קראה לעובדים לשוב לעבודה באופן מיידי, והעובדים נענו לקריאה. העבודה תחודש מחר, יום שישי, כרגיל. הנהלת הבנק מתנצלת על אי-הנוחות".