נתניהו: "הפלסטינים מפונקים, טראמפ אמר להם את האמת"

בשעה זו מטוסו של נתניהו מעוכב בבריסל, לאחר ששדה התעופה נסגר בשל השלג ■ "אם איראן תממש את תוכניות ההתפשטות שלה, הם ישתילו עשרות אלפי שיעים, 80 אלף שיעים, בתוך סוריה, ואז יתקבל שם בן של דעאש ונכד של דעאש וזרימת אנשים לאירופה"

מטוס ראש הממשלה בשדה התעופה בבריסל מעוכב עקב תנאי מזג האויר / צילום: טל שניידר
מטוס ראש הממשלה בשדה התעופה בבריסל מעוכב עקב תנאי מזג האויר / צילום: טל שניידר

מטוס ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוכב בשעות אלה בבריסל, עם סגירת שדה התעופה בשל שלג וקרח על המסלולים. העיכוב הראשוני הוא לפחות בן חצי שעה. כל פמליית נתניהו וצוותי הביטחון ממתינים כבר על המטוס.

בעת ההמתנה שוחח נתניהו עם העיתונאים על המטוס והתייחס לנושא הפלסטיני. נתניהו ציין כי אמר לאירופאים ש"הפלסטינים מפונקים. אף אחד לא אומר להם את האמת - טראמפ אמר להם את האמת". הדברים כוונו כלפי הדרישה שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי.

נתניהו נשאל על תכנית הורדת המכסים ומסיבת העיתונאים של שר האוצר משה כחלון, והשיב כי "מדובר במדיניות מצוינת" [לקריאה נוספת].

עוד נשאל נתניהו על הביקור המפתיע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוריה, והשיב: "אני לא הייתי מופתע".

‏נתניהו סיפר כי הקשיב ל-28 שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי. "הדגשתי בפניהם שהגיע הזמן לעבור לשיח חדש בנוגע לאזור, שהסכסוך הפלסטיני הוא כבר לא לב הבעיות של האזור", וכדוגמה נתן את האביב הערבי, כפי שהחל בהפגנות כלכליות. 

‏עוד אמר נתניהו לשרי האיחוד כי "לב הסכסוך עם הפלסטינים אינן ההתנחלויות. ההתנגדות לציונות קדמה להתנחלויות,והיא קשורה לסירוב להכיר במדינת לאום יהודית".

‏נתניהו המשיך ואמר כי "שמעתי גם דברים טובים בעיקר ממדינות ידידותיות במזרח אגן הים התיכון (סביב יוון).

"שרי החוץ שאלו אותי איך אקדם את חיי הפלסטינים והשבתי שאנחנו כבר עושים זאת: חיבור קו רכבת דרך חיפה לעולם הערבי (תכנית כ"ץ שרחוקה עדיין ממימוש - ט.ש) חיבור לגז ועוד".

נתניהו ציין כי בשיחה עלה גם נושא העמותות אשר לדברי נתניהו פועלות נגד המדינה. "אמרתי להם שאלה עמותות המכסות עצמן באצטלה של זכויות אדם, חלק ממדינות אירופה כבר משכו ידיהם מהן. לא הזכרתי שמות של עמותות, למעט זו של דלאל מוגרבי".

‏נתניהו הרבה לציין (הן בתדרוך היום, והן אתמול בפריז) שהאירופאים ממוקדים בחשש מהתפשטות טרור איסלאמי, ובנושא הזה ישראל מסייעת לאירופה להתמודד. "אירופה מעוניינת לקדם דברים רבים כולל קידום תהליך השלום, אבל הם קודם כל מרוכזים באירופה והם מעוניינים למנוע הצפה של איסלאם בסגנון דאעש על שטחם. ישראל עוזרת בנושא מניעת הטרור כל הזמן ללא פוליטיזציה "

‏עוד אמר נתניהו כי "אם איראן תממש את תוכניות ההתפשטות שלה, הם ישתילו עשרות אלפי שיעים, 80 אלף שיעים, בתוך סוריה, ואז יתקבל שם בן של דעאש ונכד של דעאש וזרימת אנשים לאירופה".