סומוטו צונחת בכ-30% בעקבות אזהרת רווח שפרסמה החברה

המניה צונחת בבורסה בכ-30% לאחר שפרסמה אזהרת רווח

 אם כבר להמתין לטיסה, שיהיה אינטרנט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אם כבר להמתין לטיסה, שיהיה אינטרנט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מניית סומוטו  צונחת בכ-30% במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה פרסמה אתמול (ד') לאחר סיום המסחר בבורסה אזהרת רווח והכנסות.

החברה מסרה כי הכנסותיה בשנת 2017 צפויות להסתכם ב-60-65 מיליון דולר והרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) שלה צפוי לעמוד על 12-12.5 מיליון דולר.

בסומוטו מציינים כי "התוצאות הצפויות משקפות בעיקר את קצב הצמיחה והרווחיות הנמוכים מהצפוי שהיא חווה בשוק הפרסום בווידאו, השחיקה במרווחים בתחום זה והגידול בהוצאותיה הנובע בעיקרו מגידול בעלויות כח האדם בתחום זה. בנוסף לאמור החברה ממשיכה להשקיע בשיווק וההפצה בתחום הפצת האפליקציות".

עוד אומרים בסומוטו כי "החברה פועלת להשלמת תוכנית התייעלות וכן פועלת להמשך גידולה האורגני וגידולה באופן של מיזוגים ורכישות".

סומוטו , הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, הציגה עד לאחרונה שיפור מתמשך בתוצאות העסקיות, בעיקר לאחר שביצעה מספר רכישות משמעותיות בשנתיים האחרונות, אולם כבר החל מהרבעון השני השנה ניכרה הדרדרות בשורה התחתונה בדוחות החברה.

החברה דיווחה על הכנסות של 15.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אולם בשורה התחתונה הציגה ירידה של 62% ברווח הנקי שהסתכם ב-592 אלף דולר בלבד.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה סומוטו גידול של 56% בהכנסות לרמה של כ-50 מיליון דולר אולם הרווח הנקי שלה הצטמק בכ-54% ועמד על 2.4 מיליון דולר.

הנהלת סומוטו, אותה מוביל בן גירון, חזרה והדגישה כי היא צפויה לעמוד בתחזית לצמיחה אורגנית להכנסות של לפחות 70 מיליון דולר השנה ו- EBITDAשל 15-16.5 מיליון דולר. זאת, "על אף קצב הצמיחה הנמוך מהצפוי שהיא חווה בשוק הפרסום בווידאו, ועל אף הגידול בהוצאותיה הנובע בעיקרו מגידול בעלויות כוח האדם בתחום זה".

נזכיר כי בחודש יולי השנה קיבלה סומוטו הצעה פורמלית לרכישתה לפי שווי של כ-280 מיליון שקל - פרמיה של 20% על מחיר השוק אז (לפי מחיר של 3.70 שקלים למניה). זאת, לצד הצעה בעל פה לרכוש את המניות במחיר של 4 שקלים למניה (כלומר, לפי שווי של כ-300 מיליון שקל). כחודשיים לאחר מכן דיווחה החברה כי ההצעות והמשא ומתן לא הבשילו לכדי הסכם.

מאז שיא שסימנה בתחילת אוגוסט השנה, מחיר של 3.2 שקלים למניה, נחתך שוויה של סומוטו בבורסה ביותר מ-50% והגיע ל-113 מיליון שקל בלבד.