"מי שמשקיע בביטקוין צריך להבין שהוא יכול להפסיד הכול"

מנכ"ל הרשות לפיקוח על השירותים הפיננסיים בבריטניה: העובדה שבנקים מרכזיים או ממשלות ברחבי העולם לא מוכנות לתמוך בביטקוין או במטבעות אחרים צריכה להדליק נורה אדומה בקרב המשקיעים במטבעות

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

"מי שמשקיע בביטקוין או במטבעות דיגיטליים אחרים צריך להבין שהוא יכול להפסיד הכול" - כך אמר אתמול מנכ"ל הרשות לפיקוח על השירותים הפיננסיים בבריטניה (Financial Conduct Authority), אנדרו ביילי ( Andrew Bailey ), בריאיון לרשת BBC. 

העובדה שבנקים מרכזיים או ממשלות ברחבי העולם לא מוכנות לתמוך בביטקוין או במטבעות אחרים צריכה להדליק נורה אדומה בקרב המשקיעים במטבעות אלה, הוא הוסיף.

מחיר הביטקוין חצה הבוקר (ו') את רף 17,000 דולר, לעומת מחיר של 780 דולר למטבע לפני כשנה. ערך השוק של הביטקוין הגיע לכ-290 מיליארד דולר.

עוד הוסיף ביילי כי לביטקוין מאפיינים של הימורים בקזינו, מכיוון שרמת הסיכון בשני המקרים דומה. 

אמנם לפני מספר ימים הושק בארה"ב שוק חוזים עתידיים על ביטקוין, אולם מרכז הכובד של המסחר במטבע הווירטואלי במונחי נפח פעילות הוא במזרח - החל בסין, ואחר כך, מוקדם יותר השנה, המעבר ליפן, ולאחרונה לדרום קוריאה.

שלא כמו בשיגעונות פיננסיים קודמים - כמו בועת הדוט קום בסוף שנות ה-90, שבה המשקיעים הקטנים בארה"ב היו האחרונים להצטרף לחגיגה. משקיעים פרטיים הם במוקד חגיגות הביטקוין, שהעלו אותו השנה ב-1,600%.

בישראל התאפיינה "הבהלה לביטקוין" בזינוק של מאות אחוזים בשערי מניות החברות משאבי טבע ופנטזי נטווק בשבועיים האחרונים, לאחר שהודיעו על כניסה (או במקרה של האחרונה בחינה של כניסה..) לפעילות בתחום.