המכרז של גינדי החזקות בשרונה: 13 מיליון ש' עבור הפנטהאוז

מחיר המינימום היה 12 מיליון והוגשו 15 הצעות עכשיו מציעה גינדי בפרויקט פנטהאוז נוסף

פרוייקט גינדי בשרונה/ צילום: איל יצהר
פרוייקט גינדי בשרונה/ צילום: איל יצהר

גינדי החזקות מכרה את דירת הפנטהאוז בתל אביב ששיווקה במסגרת מכרז בעבור כ-13 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

נזכיר כי מדובר בדירת פנטהאוז בפרויקט בנוי של החברה במתחם שרונה, הממוקם בקומות האחרונות (30-31) במגדל האמצעי מבין שלושה, בשטח 233 מ"ר עם מרפסת בשטח 60 מ"ר. את הדירה, שעמדה זמן רב למכירה ללא הצלחה, החליטו בחברה לשווק באמצעות מכרז עם מחיר מינימום שנקבע על סכום הנמוך בכ-35% מדו"ח השמאות שצורף לחוברת המכרז. כך, בחברה טענו שמחיר השיווק של הפנטהאוז האמור עמד על כ-18 מיליון שקל, אולם במסגרת המכרז מחיר המינימום עמד על כ-12 מיליון שקל.

בעבר כתבנו כאן על המכרז, שהוא יותר מהכל גימיק שיווקי שנועד למכור דירה שהחברה התקשתה לקבל עליה את המחיר שדרשה. היום נראה שהגימיק הוכיח עצמו: על פי נתוני החברה, כ-15 הצעות שונות הוגשה לרכישת הדירה במסגרת המכרז.

במקביל, לאחר שראו שמדובר במבצע מוצלח, החליטו בגינדי החזקות לשווק כך דירת פנטהאוז נוספת באותו הפרויקט.

נזכיר כי מאז תחילת השנה היקף העסקאות בענף נמצא במגמת ירידה, במיוחד בדירות ברף המחירים האמור, ולכן חברות הנדל"ן והשיווק מנסות ליצור תמריצים נוספים לרוכשים הפוטנציאליים, אם באמצעות מכרזים או הנחות.

בגינדי החזקות אישרו כי הפנטהאוז נמכר בכ-13 מיליון שקל לרוכש ישראלי והוסיפו כי מכרז נוסף מתפרסם כעת במתכונת דומה, לדירת פנטהאוז במגדל המזרחי מתוך השלושה, בשטח 437 מ"ר עם מרפסות בשטח 108 מ"ר. הדירה ממוקמת בקומות ה-30 וה-31 והיא עוצבה על ידי האדריכל פיצו קדם.

עוד נמסר כי מחיר המינימום שקבעה החברה למ"ר עבור הפנטהאוז הזה עומד על כ-41.8 אלף שקל שלדברי החברה משקף הפחתה בשיעור 40% מדוח השמאות שנעשה על ידי "גרינברג אולפינר ושות'" המצורף כנספח למכרז. הפעם בחברה מתכוונים להגביל את המכרז לחמש הצעות בלבד.

על פי החישוב המקובל בדירות קבלנים, שבו מ"ר מרפסת מוערך במחצית מחירו של מ"ר דירה, מחיר המינימום במכרז מגיע לסכום של 20.5 מיליון שקל.