לאחר צניחה של 50% במניה: מנכ"ל סומוטו מסיים את תפקידו

גירון, ממייסדי חברת האינטרנט, ימשיך לכהן כדירקטור וייעץ לחברה סמנכ"ל הכספים, אסף יצחיאק, ישמש כממלא מקום המנכ"ל

אחרי ירידה של 25% במניה מתחילת החודש, ושל 53% מאז השיא שנרשם בחודש מאי האחרון, מנכ"ל חברת האינטרנט סומוטו בן גירון הודיע היום על סיום תפקידו. גירון, ממייסדי החברה, ימשיך לכהן כדירקטור וייעץ לחברה "בתחום איתור הזדמנויות השקעה וטכנולוגיות חדשות, לרבות עסקאות מיזוגים ורכישות" - כך מסרה החברה בדיווח לבורסה. אסף יצחיאק, סמנכ"ל הכספים של סומוטו, ישמש כממלא מקום מנכ"ל החברה.

סומוטו פועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות. עזיבת המנכ"ל מגיעה מספר ימים לאחר אזהרת הרווח החמורה שפרסמה החברה, אשר הובילה לצניחה במניה בימים האחרונים. סומוטו, שבקיץ האחרון עדכנה את המשקיעים כי קיבלה הצעה לרכישתה לפי שווי של כ-280 מיליון שקל, וכי שני גופים זרים הביעו כוונה לרכוש את מניותיה, נסחרת היום בשווי רחוק מאוד מכך.

דיווח על כך שמגעים אלה נכשלו פורסם בספטמבר האחרון, והיום עומד שווי החברה בבורסה על 113 מיליון שקל בלבד, נמוך אף משוויה בעת ההנפקה בשנת 2013, אז עמד על 135 מיליון שקל. גירון הוא בעל המניות הגדול בסומוטו, עם 14.1% מהמניות, כך שמאז חודש מאי הוא הפסיד "על הנייר" 18.2 מיליון שקל בגין הירידה במניה.

גירון עוזב זמן קצר לאחר שדירקטוריון החברה אישר את העלאת שכרו ב-5%, זאת אחרי שב-2016 עמדה עלות שכרו על 300 אלף דולר, מתוכה 288 אלף דולר כשכר בסיסי והיתר כתגמול הוני.

יו"ר סומוטו, שוקי אברמוביץ, מסר היום כי "אני רוצה להודות לבן, שהיה ממקימי סומוטו בשנת 2009 והצעיד אותה בשנים האחרונות, עם עלייה מתמשכת בפעילות, כמו גם ביצוע תהליכי רכישת חברות וגיוון מקורות ההכנסה של החברה".

גירון מסר כי "לאחר שמונה שנים החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל ולהתמקד בתחום המיזוגים והרכישות ואיתור טכנולוגיות חדשות לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת הצמיחה שאפיינה את סומוטו בשנים האחרונות. אני מאמין כי שינוי זה יסייע לחברה ויתרום למשקיעיה, ואני סמוך ובטוח שהנהלת החברה תצליח להביא את סומוטו כבר ב-2018 להגדלת היקפי הפעילות והרווחיות".

מיקוד בביצוע רכישות

נזכיר כי לפי אזהרת הרווח שפרסמה לאחרונה, הכנסות החברה ב-2017 יהיו כ-60-65 מיליון דולר, ירידה של 5-10 מיליון דולר מהתחזית הקודמת. ה-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) יסתכם ב-12-12.5 מיליון דולר, ירידה של 3-4 מיליון דולר מהתחזית הקודמת.

במקביל עדכנה היום סומוטו על צירופו של יעקב טננבוים לדירקטוריון. טננבוים היה ממייסדי חברת ג'יניו שנרכשה בעבר על-ידי סומוטו. גם בהקשר שלו מסרה החברה כי ניסיונו הרב בניהול ועיצוב האסטרטגיה של מגוון חברות, בדגש על תהליכי מיזוגים ורכישות, יעמוד לרשות החברה.

נראה כי לאחר שסומוטו לא הצליחה להירכש בעצמה, היא תנסה להתמקד בביצוע רכישות. לפי דיווח נוסף שהעבירה היום סומוטו לבורסה, יתרת המזומנים שלה היא כ-17.6 מיליון דולר, והמזומנים נטו (בניכוי אשראי בנקאי) הם כ-12.2 מיליון דולר. מדובר על היקף גבוה מעט לעומת סוף הרבעון השלישי.