חברת אנודוט של דוד דריי השלימה גיוס של 23 מיליון דולר

מאז הקמתה בשנת 2014, גייסה החברה 26.5 מיליון ד' ■ החברה פיתחה פלטפורמת אנליטיקס מבוססת בינה מלאכותית ■ לחברה כ-100 לקוחות, בהם וויקס, וויז, מיקרוסופוט ועוד

חברת אנודוט (Anodot) מרעננה השלימה גיוס של 23 מיליון דולר בסבב B. הגיוס הראשון בסבב הושלם בספטמבר שנה שעברה בהיקף 8 מיליון דולר, ועם גיוס 15 מיליון דולר נוספים סבב הגיוס נסגר. בכך משלימה החברה גיוסים בהיקף כולל של 26.5 מיליון דולר מארז קמה ב-2014. את הסבב הובילה רדליין קפיטל, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים קרן Aleph וקרן Disruptive Technologies.

אנודוט פיתחה פלטפורמת אנליטיקס מבוססת בינה מלאכותית, המשמשת קרוב ל-100 לקוחות, בהם קומקאסט, מיקרוסופט, וויקס, וייז, אפ-נקסוס, AOL ולייבפרסון. החברה מעסיקה 45 עובדים, מהם 28 בישראל והשאר בארה"ב ובמשרד קטן באוסטרליה. בעקבות הגיוס מתכוונת החברה לפתוח משרד גם בלונדון ולהגדיל משמעותית את היקף המכירות בארה"ב, כך שבסוף שנה הבאה תמנה מאה עובדים.

מייסדי אנודוט הם המנכ"ל דוד דריי, סמנכ"ל הטכנולוגיה שי לנג ומדען המידע הראשי עירא כהן. דריי היה ממייסדי קונטנדו, שנמכרה ב-2012 לאקמאי בעסקה שהוערכה ב-300 מיליון דולר, ובהמשך היה מנהל הטכנולוגיה של Gett. לנג מילא תפקידי פיתוח בכירים, בין השאר בפינג'ן, ובחברת האבטחה Trustwave משיקגו, שרכשה את M86 Security שבה ניהל לנג את הפיתוח. כהן היה חוקר בכיר ומדען מידע ב-HP, תפקידים שמילא לאחר שהשלים תואר שני ודוקטורט בהנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת אילינוי.

לדברי דריי, "כבר שנתיים שאנחנו מוכרים את הטכנולוגיה ובשנה האחרונה שילשנו את ההכנסות שלנו, מוכרים בכמה מיליונים. הטכנולוגיה עצמה אגנוסטית, אנחנו מתאימים לכל מי שיש לו הרבה מאוד דאטה. זה לא משנה אם זה אדטק או פינטק, או אינטרנט של הדברים תעשייתי. אנחנו יודעים להוציא תובנות".

- מה מייחד אתכם מול טכנולוגיות דומות?

"בשוק הבינה העסקית המסורתי, שהוא בהיקף של 20 מיליארד דולר בשנה, משתמשים בדרך כלל בויזואליזציה, בדשבורד, כדי לדעת מה קורה בהכנסות, בכמות המשתמשים, המשתמשים חוזרים, כמה שילמו וכמה לא וכו'. ככל שאתה צובר יותר דאטה מתחיל להיות קושי לעקוב אחרי כל מה שקורה בעולם העסקי שלך. למשל, אם אתה רוצה לדעת עכשיו מה מצב המכירות בטוקיו עבור משתמשי אייפון, זה מתחיל להיות רזולוציות שהעין האנושית מתקשה לעקוב אחרי כל הדשבורדים האלה ולהוציא את התובנות, בטח לא בזמן אמת.

"המערכת שלנו לומדת את כל הדאטה בריל טיים, ובמקום להוות לפלטפורמה לשאלות אנחנו פלטפורמה לתשובות. אנחנו מציפים את כל התובנות שאנחנו מגלים, ושואלים את הלקוח מה מעניין אותך. מעניין אותך עניין ההכנסות? מישהו יישומי כמו זמן ההמתנה לטעינת האתר? ואז, ברגע שהוא אומר מה מעניין אותו ברמת המאקרו, את כל התובנות שקשורות לנושא אנחנו נציף וניתן ברזולוציה הכי נמוכה שיש, וכשקורה משהו חריג, לטובה או לרעה, לא רק נדע לומר מה קרה אלא למה זה קרה. לתת את הסיפור מאחורי אותו שינוי.

"בעולמות שבהם יש הרבה מאוד דאטה אחד הכאבים הוא לראות מה קרה ובזמן, והכאב השני הוא לחקור אחרי זה ולהבין מה קרה. את זה כל אנחנו מורידים לזמן כמעט אפסי ואז משפרים את ההכנסות בצורה מאוד יפה. יש לנו לקוחות ששיפרנו להם את ההכנסות בכמה מיליונים של דולרים. אם למשל אני מוצא שברוסיה יש ירידה בהכנסות ממשתמשי אייפון, למשל כי יש באג בגירסה חדשה שיצאה ברוסית, אני אציף את זה לפני שזה נהיה גרוע.

"בעולם האדטק, למשל, אנחנו יכולים לזהות ירידה או הפסקה של רכישות שטחי פרסום. זה מאפשר לפנות ולברר מה הסיבה לכך. בעולם הפינטק, למשל, כל נושא תשלומים. אתה עובד עם כרטיס אשראי ומקבל דחיות של כרטיסים, ועד שאתה מגלה זה יוצר הפסד גדול. החודש היה אירוע גדול של מייסיס, שעשו דחייה של כרטיסים לשש שעות בבלאק פריידי. זה נזק עצום שאנחנו מאפשרים לזהות בזמן אמת.

"בתחום האינטרנט של הדברים התעשייתי יש לנו לקוח גדול שמייצר מכוניות, יש לקוח שמייצר מדפסות תעשייתיות. שם זה החל ממה הטמפרטורה של המדפסת, אם יש חריגה בטמפרטורה של איזה רכיב בתוך המדפסת, צריכת יתר של דיו, או בעולם המכוניות זה יכול להיות אפילו ברמת החיזוק של הברגים. אם פתאום הלחץ של הבורג חורג מהנורמה. אנחנו יודעים להתריע מפני זה בשלב הייצור".- נשמע שזמן ההטמעה של הטכנולוגיה אצל כל לקוח ארוך מאוד, יש צורך להתאים את התוכנה ליישומים שונים.

"לא בהכרח. מה שפיתחנו זה 'קולקטורים', ברוב המקומות איסוף המידע נעשה למקומות סטנדרטים. אם לשרתי ענן, או דאטה-בייסים סטנדרטיים. פיתחנו אוספנים שלוקחים את הדאטה מהמקומות האלה ושולחים את המידע באופן רצוף".- לכמה זמן הגיוס?

"התוכנית שלנו היא לבנות משהו עם נוכחות, לא מחפשים אקזיט קצר. התוכנית העסקית היא לשלש את ההכנסות גם בשנה הבאה, וזה כסף שיספיק לנו בערך לשנתיים, בהנחה שנעמוד בתוכנית".

- ואחר כך הנפקה בנאסד"ק?

"לא. לפני הנפקה צריך להגדיל עוד קצת את ההכנסות. קטונתי מלדבר על ההיקפים האלה עכשיו".