פייסבוק תדווח למשתמש כאשר משתמש אחר יעלה תמונה שלו

הרשת החברתית תתחיל להשתמש בטכנולוגיית זיהוי תווי פנים כדי לדווח למשתמשי הרשת החברתית כשמשתמשים אחרים מעלים  תמונות שלהם

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

פייסבוק הודיעה אתמול (ג') כי תתחיל להשתמש בטכנולוגיית זיהוי תווי פנים כדי לדווח למשתמשי הרשת החברתית כשמשתמשים אחרים מעלים תמונות שלהם, וזאת בתנאי שהמשתמשים יסכימו שפייסבוק תחזיק בטמפלט של תווי פניהם.

בהודעה שפרסמה החברה נאמר שהיא תציע את הפיצ'ר הזה כאופציה שתאפשר לאנשים להגן על פרטיותם, אך לדעתה ירצו אנשים מסוימים לקבל דיווח על העלאת תמונות שלהם שעליה לא יהיה ביכולתם לדעת ללא דיווח זה.

הפיצ'ר לא יהיה זמין באופן מיידי בקנדה ובאיחוד האירופי, לדברי פייסבוק. חוקי הפרטיות מחמירים יותר בקנדה ובאיחוד האירופי, אך החברה הביעה אופטימיות לגבי הפעלת הפיצ'ר בשתי ריבוניות אלה בעתיד.

חברות טכנולוגיה מפתחות מגוון פונקציות שמבוססות על טכנולוגיית זיהוי תווי פנים, למרות החשש מהשימושים האפשריים בטכנולוגיה זו. בספטמבר חשפה אפל כי משתמשי אייפון X החדש שלה יוכלו לפתוח את המכשיר באמצעות טכנולוגיית זיהוי תווי פנים.

טכנולוגיה זו קיימת בפייסבוק מאז 2010, כשהרשת החברתית החלה להציע את אופציית הוספת תגים לאנשים שמופיעים בתמונות. גם הפיצ'ר הזה אופציונלי.

למשתמשים שבחרו בפיצ'ר הזה, יוצרת פייסבוק מה שהיא מכנה טמפלט של תווי הפנים של המשתמש באמצעות ניתוח פיקסלים מתמונות שבהן כבר מזוהה אותו המשתמש. לאחר מכן משווה החברה לטמפלט שברשותה תמונות שהועלו לאחרונה.

הפיצ'ר החדש יאפשר לאנשים שבחרו בו לקבל דיווח מפייסבוק אם הועלתה תמונה שלהם, אך רק במקרה שמדובר בתמונה שיש להם גישה אליה.

פייסבוק מתכננת להוסיף אופציות on/off שתאפשר למשתמשים לשלוט בכל הפיצ'רים הקשורים לזיהוי תווי פנים, לדברי שרמן. "חשבנו שזה חשוב שתהיה דרך פשוטה באמת לשלוט בטכנולוגיית זיהוי תווי הפנים", הוסיף שרמן.

פייסבוק אמרה שהיא מתכננת להשתמש בטכנולוגיית זיהוי תווי הפנים כדי לדווח למשתמשים אם מישהו מעלה תמונה שלהם כתמונת הפרופיל שלו. לדברי החברה יאפשר הדבר לצמצם את היקף ההתחזויות. כך יהיה גם בשימוש בתוכנה שמתארת באופן מילולי תמונות לאנשים שסובלים מפגיעה בראיה, וזאת כדי שיהיה ביכולתם לדעת מי מופיע בתמונה.