בכפר סבא יוגרלו דירות במסגרת פרויקט תמ"א 38

112 דירות מתוך ה-169 החדשות בפרויקט יוגרלו בין תושבי העיר ■ זו הפעם הראשונה שבה רשות מקומית משלבת בין תמ"א 38 לבין דירות שיימכרו במחיר קבוע מראש ויוגרלו על פי קריטריונים שנקבעו מראש

גבעת אשכול כפר סבא / צילום: ש.י ארטיסטורה
גבעת אשכול כפר סבא / צילום: ש.י ארטיסטורה

החברה הכלכלית בכפר סבא חתמה על הסכם מול חברה קבלנית שתבצע פרויקטים במסגרת תמ"א 38, תוך הקצאה של דירות במחיר מוגדר מראש שיוגרלו בין תושבי העיר. התוכנית כוללת עשרה בנייני מגורים ישנים שבהם יש כיום 224 דירות בסך הכל, ולאחר תוספת הזכויות בתמ"א 38 צפויים לכלול 169 דירות נוספות, 112 מהן דירות 4 חדרים שיוגרלו בין זכאי העיר.

בנייני המגורים הישנים ממוקמים בשכונת גבעת אשכול בחלקה המזרחי של העיר, ברחובות האילנות (1-3), הגפן (5-15, 8-12, 17-21) והשקמה (8-20). על פי מתווה התוכנית, בניינים אלו יעברו חיזוק במסגרת תמ"א 38 ולכל אחד מהם יתווספו 2.5 קומות לצד סגירת קומת העמודים המפולשת.

זו הפעם הראשונה שבה רשות מקומית משלבת בין תמ"א 38 לבין דירות שיימכרו במחיר קבוע מראש ויוגרלו על פי קריטריונים שנקבעו מראש.

החברה הכלכלית בכפר סבא קידמה את התוכנית מול בעלי הדירות במתחם והגיעה למצב בו כל הבניינים חתומים במלואם. במקביל אף הוגשו בקשות להיתר, שבחלק מהבניינים כבר ניתן. בחברה הסבירו שהרעיון היה להסיר את אי הוודאות הקיימת סביב פרויקטים מסוג זה על ידי החתמה והוצאת היתרי בנייה: "אנחנו לוקחים את הכוח כחברה עירונית ומביאים ליזם את הפרויקט מוכן", מסביר מנכ"ל החברה הכלכלית בעיר, אלעד קנדל. "החתמנו את כל בעלי הדירות, יש היתרי בנייה בשלבים מתקדמים לכל הבניינים ובאנו ליזם עם עסקה סגורה. במקום תהליך ארוך של החתמות ועבודה מול הוועדה המקומית בהוצאת היתר, כאן הכל כבר מוכן, ואנחנו מלווים את היזם בתור חברה כלכלית".

קנדל מוסיף כי לפרויקטים לא אושרו זכויות נוספות מעבר לזכויות הקיימות של תמ"א 38.

כאמור, הזכויות מכוח תמ"א 38 יוסיפו ל-224 הדירות הקיימות עוד 169 דירות חדשות. 112 מהן יהיו דירות של כ-85 מ"ר (בשני טיפוסים) שיוגרלו בין תושבי העיר שעומדים בקריטריונים ויימכרו ב-1.58 מיליון שקל. "התכנון הוא לצאת בבנייה של ארבעה בניינים בחודשים הקרובים", מוסיף קנדל, "הגדרנו מפרט מדויק לדירות ויש מנהל פרויקט מטעמנו שילווה הפרויקט צמוד וגם הייעוץ המשפטי שמלווה הדיירים עד הסוף, עד המפתח. ההרשמה תתחיל בשבועות הקרובים".

נציין שמי שזכה במכרז שפרסמה החברה הכלכלית היא שותפות בין שתי חברות, אופק שלי ושריקי גרופ, שחברו יחד לטובת הפרויקט. החברות התחייבו למכירת הדירות בהגרלה ובמקביל יוכלו למכור במחירי שוק חופשי לציבור הרחב את 57 הדירות הנותרות שייבנו בפרויקט, בהן גם הדירות המיוחדות כמו דירות גן וגג.

כאמור, 112 הדירות המיועדות לתושבי העיר יוגרלו בין הזכאים שיצטרכו לעמוד בקריטריונים שנקבעו מראש. בין הקריטריונים שנקבעו: על המועמד להיות חסר דירה; תושב כפר סבא ברציפות במשך שנתיים שקדמו למועד האחרון להגשת המועמדות, או בן להורים המתגוררים בעיר במשך 10 השנים שקדמו למועד האחרון להגשת הבקשה שבעצמו התגורר בפועל בעיר לפחות 4 מתוך אותן 10 השנים; בן 25 עד 50; זוגות נשואים. .