צבירת המיילים בנוסע המתמיד של לופטהנזה - לפי מחיר הכרטיס

השינוי ייכנס לתוקף ב-12 במארס ויכלול גם השוואה של כמות המיילים הנצברת גם לחברות תעופה שעמן יש שיתופי-פעולה, כמו יונייטד

לופטהנזה /צילום :  Shutterstock.
לופטהנזה /צילום : Shutterstock.

לופטהנזה משנה את שיטת צבירת המיילים במועדון הנוסע המתמיד שלה ועוברת לתגמל בהתאם למחיר ששולם עבור הכרטיס.

המועדון "מיילס אנד מור" הוא אחד המועדונים הגדולים בעולם וכולל גם את חברות התעופה אוסטריאן איירליינס, סוויס, יונייטד איירליינס, לוט, אייר קנדה בראסלס איירליינס ויורווינגס, וכולל 28 מיליון חברים.

השינוי שייכנס לתוקף ב-12 במארס ויכלול את כל העמלות המשולמות בעבור הכרטיס. דירוג הסטטוס של חבר המועדון ימשיך להתבסס על מרחק הטיסה. בישראל פועל המועדון גם בפורמט של כרטיס אשראי בשיתוף עם ויזה כאל.

שיטת הצבירה הנהוגה כיום מושתתת על מרחק הטיסה ועל פיו מחושבים המיילים הנצברים. לאחר השינוי הצבירה עדיין תהיה במיילים, אך חברי המועדון יקבלו 4-6 מיילים על כל יורו ממחיר כרטיס הטיסה. את הצבירה אפשר לקבל רק במקרה שבו כרטיס הטיסה הונפק על ידי קבוצת לופטהנזהף והוא נושא את קוד החברה, למשל בטיסות קונקשן שמתבצעות דרך חברות אחרות שעמן מצויה לופטהנזה בשיתוף-פעולה. שינוי נוסף הוא שמספר המיילים שיתקבלו עבור טיסות בחברות שעמן יש ללופטהנזה שיתופי-פעולה (כמו יונייטד) יגדל ויהיה זהה לטיסות בחברות בקבוצת לופטהנזה.

מבחינת החברה שיטת הצבירה הזו פועלת לטובת הנוסעים, אלא שהמבחן הוא המחיר ששולם בפועל. כידוע, הנוסעים בטיסה נתונה משלמים מנעד רחב של מחירים, גם נוסעים היושבים זה לצד זה. כך למשל מוקצים כרטיסים מוזלים למקדימים להזמין או במסגרת שיתופי-פעולה עם סוכני נסיעות - והפערים יכולים להגיע לעשרות ולמאות אחוזים.

כעת קובעת לופטהנזה הבחנה ביניהם - כך שמי שרכש במבצע מוזל יקבל פחות, ומי ששילם יותר מכורח נסיבות הטיסה ירוויח. השינוי ייכנס לתוקפו במארס 2018, אך עבור טיסות שיוזמנו עד אז צבירת המיילים תיעשה במדיניות הנוכחית (גם אם מדובר בטיסה שמיועדת להתקיים אחרי ה-12 במארס). נקודה חשובה מבחינת לופטהנזה מתייחסת לכך שהיא מאפשרת את הצבירה רק כאשר הכרטיס כורטס על ידה (גם אם נרכש באמצעות סוכני נסיעות או אתרי אינטרנט), מכן שאם הכרטיס כורטס על ידי חברה שמצויה בברית עם לופטהנזה, לצורך הדוגמה באמצעות יונייטד - הצבירה תהיה בהתאם לתנאים הקיימים כיום ולא לפי המחיר ששולם.