מרכז הליכוד הצביע בעד סיפוח של ההתנחלויות

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "יש לספח את השטח שבין ירושלים למעלה אדומים מתוך כוונה ליצור רצף טריטוריאלי"

יולי אדלשטיין / צילום: יוסי כהן
יולי אדלשטיין / צילום: יוסי כהן

מרכז הליכוד התכנס הערב (א') במרכז הכנסים אבינו אשר ליד שדה התעופה כדי לקיים דיון אידיאולוגי במעמד השטחים. ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר שלא להגיע לאירוע, ובו כ-1,500 משתתפים, אך כמעט כל שרי הליכוד התייצבו במקום ונאמו בזכות סיפוח השטחים או תוכניות סיפוח חלקיות אחרות.

מטרת האירוע הייתה להצביע על ניסוח כדלקמן: "יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם - ירושלים, בירתנו הנצחית, מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בנייה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

יצוין שלהחלטת המרכז יש משמעות הצהרתית בעיקרה. יחד עם זאת, כיוון שלתנועת הליכוד אין מצע בחירות רשמי ב 5 השנים האחרונות , ההצהרה הערב עשויה לשמש כמעין בסיס לקראת בחירות כלליות.

בין הנואמים , יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אשר פנה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואמר: "המשך בגיבוי שאתה נותן לצדק ולאמת ההיסטוריים ! תמוך בחיבור ירושלים ומעלה אדומים - מהלך שאין מתבקש וחיוני ממנו" . אדלשטיין קרא לספח את השטח שבין ירושלים למעלה אדומים "מתוך כוונה ליצור רצף טריטוריאלי". יצוין שיצירת הרצף הנ"ל תנתק בפועל את החלק הצפוני של הגדה המערבית מן הדרומי ותסכל עוד יותר את תכנית הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף. ֿ

אדלשטיין אמר שאחרי הצהרת ירושלים של טרמאפ "נפתח עידן חדש ביחס הבינלאומי למדינת ישראל, לירושלים וליהודה ושומרון. די ! חלפו ימי העיוותים, חלפו ימי השקרים, חלפו ימי ההקפאות. את הרוח הגבית הזו חייבים לתרגם למעשים - וירושלים תחילה".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אשר בעבר קראה לסיפוח מלאה ואזרוח מלא של תושבי השטחים (אם כי סייגה תמיד את דבריה שמשימת האיזרוח המלא תיקח זמן רב), אמרה הערב בכינוס מרכז הליכוד: "אחרי חוק יסוד ירושלים וחוק הגולן , הגיע הזמן להחיל ריבונות על יהודה ושומרון . אחרי שנים של מאבק בחלוקת הארץ וברעיון הקמת מדינה פלסטינית, הגיע העת לחזון פוזיטיבי - הגיע הזמן לומר באופן חיובי יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד מהריבונות הישראלית".