השקעה ראשונה לקרן ההשקעות של מגדלי הים התיכון

הקרן שמתמקדת בחדשנות לגיל השלישי תשקיע בטכנולוגיה שתסייע למבוגרים להתמודד עם טכנולוגיה חדשה ■ "המערכת תסייע להתמודד עם הבדידות, שרבים מבני הגיל השלישי סובלים ממנה"

יאיר סרוסי / צילום: תמר מצפי
יאיר סרוסי / צילום: תמר מצפי

השקעה ראשונה לקרן של רשת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון: קרן ההשקעות, שמתמקדת בחדשנות טכנולוגית לגיל השלישי, תשקיע חצי מיליון דולר ביוניפר קאר טכנולוגיות. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת אנדרואיד המתחברת למסך הטלוויזיה ומחברת בינו לבין אמצעי תקשורת אחרים.

מטרת המערכת היא להקל על מי שאינם רגילים לשימוש בסמארטפונים ובטכנולוגיות חדשות יחסית. הודעת ווטסאפ שתישלח מהטלפון של חבר או קרוב משפחה, למשל, תעבור עיבוד ותוצג על מסך הטלוויזיה באופן שנועד להיות נוח ופשוט לתפעול. דרך המערכת אפשר לבצע גם שיחות וידאו, לפנות לשירותי בריאות ורווחה, ובנוסף מפעילה דרכה יוניפר מרכז יום וירטואלי.

בקרן סבורים כי המוצר יסייע לאנשים הסובלים ממגבלות אשר מקשות עליהם לתקשר או לצאת מביתם. יו"ר רשת מגדלי הים התיכון, יאיר סרוסי, אמר ל"גלובס" כי "המערכת תסייע להתמודד עם הבדידות, שרבים מבני הגיל השלישי סובלים ממנה".

מבחינה טכנית, המערכת מורכבת ממארז המחובר למערכת מבוססת אנדרואיד ולכרטיס סים, שלט אשר מתפקד גם כמיקרופון, ומצלמה. כדי לשמור על פרטיות המשתמשים, המצלמה היא בעלת מנגנון זיהוי פנים. במהלך שיחות וידאו המצלמה מתמקדת בפניהם של המשתמשים ולא חושפת את המרחב הפרטי שממנו מתבצעת השיחה.

מגדלי הים התיכון Ventures היא קרן ההשקעות הראשונה בישראל שמתמקדת בחדשנות טכנולוגית לגיל השלישי. הקרן הושקה ביולי השנה, ומאז נפגשה עם כ-70 חברות סטארט-אפ. לדברי סרוסי הקרן מנהלת בימים אלו מגעים עם כמה מהן, ומתכוונת להשקיע בחברות נוספות הנמצאות בשלבים המוקדמים בעתיד הקרוב. "אנחנו מציעים לדיירים לבדוק את המוצרים של החברות שמעניינות אותנו", אומר סרוסי, "זה נותן לנו כחברה להבין אילו סוגי פתרונות יכולים לעבוד".

סרוסי סבור כי "יש פה שוק ענקי שנובע מהזדקנות האוכלוסייה, וצריך לראות איך מחברים בינו לבין התעשייה. אנו מתקרבים ליום שבו מספר בני ה-65 בעולם יחצה את המיליארד. זו מהפכה דמוגרפית מבורכת, אך לצערי עם העלייה בתוחלת החיים, אין עלייה מקבילה באיכות החיים. המהלך של פתיחת הקרן נועד לסייע לאוכלוסיית בני הגיל השלישי שלעיתים הופכת לשקופה ולא מקבלת מענה".