"2017 הייתה השנה הטובה ביותר עבור הישראליות בנאסד"ק"

כלכלני אופנהיימר מסמנים 10 מניות ישראליות מומלצות ל-2018, בהתבסס על תמחור, תחזית רווח עתידי והיכרות עם הפעילות ■ בין אלו: טאואר ש"עשויה להפוך ליעד אטרקטיבי לרכישה"

למרות קריסתה של מניית טבע, שנת 2017 הייתה הטובה ביותר עבור הישראליות הנסחרות בנאסד"ק מאז בועת הטכנולוגיה של שנת 2000, כך כותבים כלכלני אופנהיימר. לדבריהם, העליות החדות בקרב הישראליות מציבות אתגר בפני המשקיעים המחפשים רעיונות השקעה שעדיין מתומחרים בצורה אטרקטיבית יחסית לקצב הצמיחה. בסקירה שערכו באופנהיימר לקראת 2018, האנליסטים סרגיי וסצ'ונוק, ניר חצב ואביבית מנה קליל מספקים רעיונות השקעה לשנה החדשה, מהמניות הישראליות הנסחרות בארה"ב. בהתבסס על השוואת תמחור יחסי, מגמות שינוי בתחזית הרווח העתידי וההיכרות עם פעילות החברות הישראליות, הגיעו באופנהיימר לרשימה של 10 מניות מומלצות, 6 מתחום הטכנולוגיה, 2 מתחומי הצריכה ו-2 מתחום הפארמה.

בין המומלצות מתחום הטכנולוגיה ניתן למצוא את יצרנית השבבים טאואר, הנסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 3.3 מיליארד דולר. "בעשור האחרון ביצעה החברה מהלך אסטרטגי משמעותי והגיעה ממצב של מצוקה פיננסית לצמרת חברות ה-foundry המובילות בעולם, עם מחזור הכנסות של מעל מיליארד דולר", כותבים באופנהיימר. להערכת הכלכלנים, פעילות טאואר נהנית מביקושים חזקים, שאינם תלויים במידה רבה בגורמים מחזוריים של שוק השבבים הכללי. הם מעריכים שקיים פוטנציאל להרחבת קיבולת הייצור באמצעות שיתופי פעולה. הם מזכירים שטאואר הציגה תחזית ארוכת-טווח הצופה הכפלת הכנסותיה ל-3.5 מיליארד דולר, עם תזרים חופשי של חצי מיליארד דולר. להערכתם, טאואר עשויה להפוך ליעד אטרקטיבי לרכישה.

מומלצת נוספת היא מלאנוקס, המספקת פתרונות לניהול תעבורה ברשתות תקשורת. לדברי כלכלני אופנהיימר, מלאנוקס פועלת בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה ונהנית מיתרונות טכנולוגיים חזקים, שבאים לידי ביטוי בשיעור רווח גולמי גבוה. אולם הפוטנציאל, לדבריהם, מתקשה לבוא לידי ביטוי במחיר המניה הנמוך ביחס לחברות דומות, וזאת "בשל חוסר אמון המשקיעים בהנהלת החברה וחששות מתחרות", כהגדרתם. באופנהיימר מעריכים שכניסת משקיע אקטיביסטי (קרן Starboard) עשויה להוביל להצפת ערך ניכרת. הם מדגישים שכבר כעת מלאנוקס נסחרת בתמחור אטרקטיבי בהשוואה לצמיחה הצפויה בשנה הקרובה, וזאת עוד לפני צעדי ההתייעלות הצפויים מכיוון סטארבורד, כך שמלאנוקס היא הזדמנות השקעה מעניינת גם לאחר הזינוק האחרון במניה.

עוד מניות מומלצות בתחום הטכנולוגיה הן נייס, אורבוטק, סולאראדג' וקמטק. על נייס כותבים באופנהיימר כי רכישת InContact ב-2016 התבררה ככדאית גם מהזווית הפיננסית ומהווה תרומה ניכרת לשווי החברה; להערכתם, קיים פוטנציאל להפתעה חיובית בתחזיות נייס ל-2018. בהקשר של קמטק, צופים באופנהיימר המשך מגמות צמיחה חזקות ושיפור ברווחיות בשנים הקרובות. לדבריהם, המניה נסחרת בחסר בשל זיכרון המשקיעים את כשלי העבר, והחזקת החברה האם פריורטק (44%) המקשה על הסחירות, אך "המצב מהווה הזדמנות השקעה".

"פריגו - כמו מניה בענף הצריכה"

בתחומי הצריכה, המומלצות של אופנהיימר הן סודהסטרים ופוינטר. סודהסטרים מייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים, ובאופנהיימר סבורים שהיא נמצאת במומנטום עסקי מצוין, עם 7 רבעונים רצופים של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות. לדבריהם, תחזיות השוק ל-2018 מצביעות על האטה משמעותית בקצב הצמיחה ולא צופות שיפור ברווחיות. עם זאת, "אנו נוטים להאמין שהמומנטום לא הגיע למיצוי, והחברה תוכל להפתיע לטובה את השוק בתחזיות ל-2018".

פוינטר, העוסקת בתחום ה-MRM - ניהול מערכות ניידות - מתומחרת להערכת הכלכלנים בצורה סבירה. זאת למרות זינוק של 170% במניה ב-2017, על רקע השיפור העסקי שהציגה. "בהתחשב ברצף התוצאות המרשימות ברבעונים האחרונים, בתמחור ובתחזיות השוק הדי-שמרניות, אנו מאמינים כי מניית פוינטר עשויה להמשיך ולבלוט לטובה", הם מציינים.

המניות המומלצות של אופנהיימר בתחום הפארמה הן פריגו, שאמנם אינה ישראלית אך נסחרת בבורסה בת"א במקביל לניו יורק, וחברת הביוטכנולוגיה אינטק פארמה. פריגו, לדבריהם, הצליחה תוך פחות משנה לשנות את מצבה בכמעט 180 מעלות - מחברה עם בעיות עסקיות, חוב גבוה ואי-סדרים בהגשת דוחות, לחברה המציגה תוצאות טובות למרות אתגרי התעשייה, ובעלת מינוף סביר. "בהשוואה לחברות גנריקה אחרות, וביניהן מיילן וטבע, מניית פריגו אינה זולה", הם כותבים. אולם לדבריהם ייתכן שקבוצת ההשוואה המתאימה היא דווקא חברות צריכה, משום ש-80% מפעילות פריגו מופנה ישירות לצרכן. חברות אלו זוכות למכפילים נדיבים יותר.

על אינטק פארמה כותבים כלכלני אופנהיימר כי היא מוערכת בחסר, וכי היקף המזומן שיש לה אמור להספיק לה עד 2019. בנטרול המזומן, נסחרת החברה בשווי 70 מיליון דולר, שהוא לדבריהם שווי נמוך מדי לחברה בעלת תרופה בשלב פיתוח מתקדם למחלת הפרקינסון, שוק גדול שגם מאופיין במיזוגים ורכישות. "הרמות הנוכחיות מהוות הזדמנות קנייה", הם מסכמים.

הישראליות המומלצות של אופנהיימר ל-2018

טכנולוגיה

טאואר, מלאנוקס, נייס, אורבוטק, סולאראדג', קמטק.

צריכה

סודהסטרים, פוינטר.

פארמה

פריגו,אינטק פארמה.