כחלק מתכנית ההתייעלות: סאפיינס תפטר עשרות עובדים

החברה, בניהולו של רוני על-דור, מספקת פתרונות תוכנה לחברות ביטוח, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 600 מיליון דולר

רוני על דור / צילום איל יצהר
רוני על דור / צילום איל יצהר

חברת התוכנה סאפיינס מפטרת עשרות עובדים, כחלק מתכנית ההתייעלות שלה שהחלה לפני מספר חודשים. החברה, בניהולו של רוני על-דור, מספקת פתרונות תוכנה לחברות ביטוח, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 600 מיליון דולר.

לפני כשמונה חודשים הודיעה החברה על עצירת פרויקט מצד לקוח משמעותי, וכתוצאה מכך הפחיתה את התחזיות לשנת 2017 והחלה בתכנית התייעלות, שכללה גם פיטורים.

מסאפיינס נמסר: "החל מהרבעון השני של 2017 מיישמת החברה תכנית התייעלות וארגון מחדש הכוללת, בין היתר, צמצום ההוצאות והתייעלות במצבת העובדים במטרה לשפר את מבנה העלויות שלה. תהליך ההתייעלות בחברה מבוצע באופן שוטף".

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017, הכנסות החברה הסתכמו בכ-198 מיליון דולר, צמיחה של 24% ביחס לתקופה המקבילה, בין היתר בזכות רכישה גדולה שבוצעה. עם זאת, סאפיינס עברה להפסד נקי חשבונאי של 2.8 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 15.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP , בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הסתכם ב-9.4 מיליון דולר, ירידה של 48%.

לאחרונה גייסה סאפיינס כ-230 מיליון שקל באגרות חוב, והיום הודיעה על רכישה של חברת Knowledge Price במטרה להרחיב את החטיבה הדיגיטלית. היקף הרכישה לא נמסר והיא אינה מהותית לתוצאות סאפיינס.