מחאת השחיתות: האם יגיעו אלפי מפגינים גם השבת?

גם השבת מארגנים מני נפתלי ואלדד יניב את מחאת השחיתות בתל-אביב, והפעם במיקום חדש: כיכר הבימה ■ בתפריט: נאומים של עוזי ארד, מוטי אשכנזי ואחרים ■ לקינוח: הופעות ראפ, דאנס וזמרים

הפגנה נגד השחיתות ברוטשילד / צילום: אמיר המאירי
הפגנה נגד השחיתות ברוטשילד / צילום: אמיר המאירי

גם בשבת-של-אחרי-סערה זו, מקווים מארגני הפגנות המחאה להתייצבות של אלפי אנשים בשעה 19:00 בכיכר הבימה בתל-אביב. למרות שרידי הסופה, למרות הגשם והקור, ולמרות סירי החמין שכיכבו בכל בית ושממלאים את הבטן, אם לשפוט על פי התמונות שגדשו את הפייסבוק היום.

מני נפתלי לא מוכן לתת למזג האוויר להביס אותו. ברשתות החברתיות הוא קורא להמונים להגיע ולהילחם בשחיתות מלמטה, מהרחובות. "בואו לכיכר", כתב בפייסבוק ובטוויטר, ובשבת זו מבטיחים לא רק תחושת שליחות ואחדות חברתית סוחפת, כי אם גם הווי ובידור להמונים. 

"בואו לככר הבימה לשמוע את פרופ' עוזי ארד על תיק הצוללות, את מוטי אשכנזי גיבור ישראל שהפיל את ממשלת גולדה, את ניצב משנה בדימוס מאיר גלבוע לשעבר יועץ למבקר המדינה במאבק בשחיתות, את הרב גלעד קריב, את מני נפתלי, עוה"ד סיגלית קסלר, אלדד יניב, ואת אבי ארזי, מחושפי פרשיות השחיתות בעיריית ראשון-לציון.

"הראפר ריפרף, הדאנס-קלאבר אורי או, זמרת המחאה יסמין והרוק אנד רולר אייל סדן ישמיעו את קולם.
מתכנסים החל משעה שבע בערב. הנאומים יתחילו בשעה שמונה. גם בגשם, גם בקור. לא מוותרים. נחושים יותר מתמיד".

הפגנה נגד השחיתות ברוטשילד / צילום: טל שניידר
 הפגנה נגד השחיתות ברוטשילד / צילום: טל שניידר

ככל הנראה, החורף שפרץ בישראל לפתע, לאחר חודשים אביביים להפליא, העניק רעיון נוסף לפעילים, והם יצאו בקמפיין מימון המונים - "50,000 מטריות שיהפכו את החורף להפגנה לא נגמרת נגד השחיתות". 25 שקל ישלם מי שמעוניין לתרום לקמפיין, ובתמורה הוא מוזמן להגיע להפגנות, שם יחולקו מטריות עליהן יהיה כתוב "מבול של שחיתות - עד כאן!" לכל תורם.

גם אלדד יניב מאיץ בעוקביו שלא לתת למזג האוויר להרתיעם, ולהגיע להפגין במיקום החדש - כיכר הבימה, ולא כמו בחמשת השבתות האחרונות בשדרות רוטשילד. "הסערה קטנה עלינו: הסערה האמיתית עכשיו היא בשחיתות הצוללות. מוצ״ש 19:00 בהבימה. באים בכל מזג אוויר. מושחתים נמאסתם והביתה". 

אז האם הגשם שפורץ לפרקים יגרום להמונים להסתגר בבתיהם החמימים, ולרחובות תל-אביב להתרוקן? או שכמו בחודש וחצי האחרונים, אלפי מפגינים יגדשו את הרחובות וישמיעו קולם?