הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית בפני התרחבות ארצית

החל מפברואר 2018 תכיל הרפורמה את כל הערים בארץ ■ "אלפי נוסעים יוכלו ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית", אמר שר התחבורה

אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי

החל מהחודש הבא תורחב הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, גם לנסיעות בין עירוניות בכל רחבי הארץ, כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

במסגרת הרפורמה תתאפשר נסיעה חופשית ללא הגבלה בכל האמצעים בתחבורה הציבורית, לרבות אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, מטרונית חיפה והכרמלית. בעתיד אמורות להתווסף למערך זה גם מוניות השירות.

בתוך המטרופולינים וביניהם, המנוי החדש "חופשי יומי" צפוי להוזיל את הנסיעות בתחבורה ציבורית בשיעור ניכר. כך למשל נסיעה בין כלל ישובי מטרופולין חיפה לכלל ישובי מטרופולין תל-אביב, מנהריה ועד אשדוד תעלה 40 שקל. היא תכלול נסיעות עירוניות ובין עירוניות בכל אמצעי התחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, במהלך כל שעות היום.

מנוי "חופשי יומי" בין מטרופולין תל-אביב ומטרופולין ירושלים - המאפשר לנסוע ללא הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, ובכל ערי המטרופולין וביניהם - יעלה 32.50 שקל. "חופשי יומי" בין מטרופולין באר-שבע למטרופולין תל-אביב יעלה 37.50 שקל.

מנוי "חופשי יומי" לנסיעות של אזורים סמוכים בין מטרופולינים בכל רחבי הארץ יעלה בין 18 ל-21.50 שקל . מנוי "חופשי יומי" המאפשר נסיעה ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית, רכבות ואוטובוסים בכל הארץ (למעט אילת והערבה) במשך כל שעות היממה, יעלה 60 שקל.

שר התחבורה ציין כי "הרחבת הרפורמה תאפשר למאות אלפי נוסעים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי יומי או חודשי״.
לתפיסתו, הרפורמה צפויה גם להרחיב את מעגל המשתמשים בקווי האוטובוסים והרכבת.

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית החלה לפני שנתיים בארבעת המטרופולינים הגדולים: תל-אביב, ירושלים, חיפה ובאר-שבע. לאחר מספר חודשים הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ. הרפורמה תכנס בהדרגה בכל הערים בארץ במהלך חודש פברואר.