ביהמ"ש אישר מינוי כונס נכסים לשוק האוכל אלנבי-רוטשילד

המחוזי אישר היום את בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים לקרן ליאת, חברת הניהול של השוק ■ לפני כשבועיים הודיעה חברת ברגרואין, המחזיקה במגדל מאייר בו פועל השוק, לבנק הפועלים כי הסכם השכירות עם קרן ליאת בוטל לאחר שלא עמדה בתשלומים

שוק אלנבי-רוטשילד / צילום: שלומי יוסף
שוק אלנבי-רוטשילד / צילום: שלומי יוסף

אושרה בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים לקרן ליאת, חברת הניהול שמפעילה את שוק האוכל אלנבי-רוטשילד בתל-אביב. בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את הבקשה היום (א'), לאחר שבנק הפועלים פתח בהליכי חדלות פירעון נגד השוק כבר בשבוע שעבר.

לפי הבקשה, טוען בנק הפועלים כי קרן ליאת נמצאת כלפיו בחוב של כ-6 מיליון שקל. קרן ליאת היא החברה שמנהלת את השוק, ובמסגרת זו היא השוכרת של המקרקעין מול הבעלים, ומשכירה אותו לשוכרים עבור דוכני האוכל שבמתחם.

לפני כשבועיים הודיעה חברת ברגרואין, המחזיקה במגדל מאייר בו פועל השוק, לבנק הפועלים כי הסכם השכירות עם קרן ליאת בוטל לאחר שלא עמדה בתשלומים. בבקשה נטען כי עולה חשש כי מימוש הנכסים המשועבדים לטובת הבנק לא יביא לפירעון מלוא חובותיה של החברה לבנק, ועל כן נדרש לממש את הנכסים בדחיפות "על מנת לצמצם ככל הניתן את הנזק לבנק, ובכדי למנוע עשיית דין עצמי של נושי החברה ושל השוכרים".

כמו כן, נטען בבקשה כי בשל מחלוקת בין בעלי החברה הופסקה העמדת מימון עצמי לעסק. בנוסף, חלק מהשוכרים החתומים על הסכמי השכירות ביטלו את השיקים עבור דמי השכירות, וכך נפגע מקור ההכנסה של העסק.

שוק אלנבי-רוטשילד נפתח לפני פחות משנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. רק בחודשים האחרונים מונה לשוק מנכ"ל חדש, בתקווה שהמצב ישתפר. בעל השליטה בחברה ומנהלה בפועל הוא קובי טרייביטש (50.1%), לשעבר בעלי רשת טיב טעם, ולצידו שני בעלי מניות נוספים: שלומי גבאי (25%), לשעבר מנכ"ל איקאה בישראל, ואריק אברמוביץ' בעלי יבואנית הדגים והבשר מאסטר פוד (25%).

הקשיים בשוק אלנבי-רוטשילד נחשפו ב"גלובס" כבר לפני קרוב לחודשיים, אז התברר כי יש נתק מלא בין השותפים טרייביטש וגבאי קרוב לשנה, כלומר בערך מהיום בו הוקם השוק. אז, עוד קיוו בחברת ברגרואין, המחזיקה במגדל מאייר בו פועל השוק, כי יש עדיין יש לו תקומה באמצעות הבעלים הנוכחיים. אך כעת, על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט הסכם השכירות בין השתיים הוא לב העסק של החברה, וכי "בהיעדר זכויות שכירות בנכס, אין תוחלת להמשך הפעילות השל החברה". לתפקיד כונס הנכסים של החברה מונה עו"ד גיל הירשמן, ב"כ בנק הפועלים.