נעילה מעורבת באירופה על רקע מגעים קואליציוניים בגרמניה

העליות שנרשמו בסוף השבוע בניו-יורק מקרינות באופן חיובי על המסחר ■ מחירי הנפט יורדים על רקע האצה בקצב ההפקה בארה"ב

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

נעילה מעורבת נרשמה הערב (ב') בבורסות אירופה, וזאת בעיקר בשל התחדשות המגעים הקואליציוניים בגרמניה, מגעים שאם יצליחו ישדרו יציבות לשווקים.

 

ריכזה עניין מניית אירבאס   על רקע המגעים בין החברה לחברת התעופה הלאומית של סין לאספקת מטוסים. במגעים לוקחים חלק גם גורמים פוליטיים ועל פי פרסומים שונים גם נשיא צרפת עצמו, עמנואל מקרון, משוחח עם בכירים בסין כדי לקדם את העיסקה.

עליות נרשמו היום בבורסות אסיה על רקע העליות המרשימות שנרשמו בסוף השבוע בניו-יורק. החוזים העתידיים על המדדים אמריקאיים עולים.

 

באסיה בסך הכל האווירה חיובית כמו בשאר בורסות העולם כשמחד הפחתות המס בארה"ב ממשיכות לדחוף מעלה את השווקים כשמצד השני הדוחות הכספיים שצריכים להתפרסם בהמשך גורמים למעט חששות בקרב המשקיעים.

הנפט יורד בשיעורים מתונים על רקע העלייה בקצב ההפקה של בארה"ב.

המניות שלוחצות את המסחר באסיה הן בעיקר מניות יצרניות השבבים כמו סמסונג ו-SK שיורדות ב-0.4% ו-2% בהתאמה כשמנגד נרשמות עליות במניות הפיננסים.

נתון מעניין נוסף שמקרין באופן חיובי על השווקים הוא הפגישה הצפויה בין נציגי צפון קוריאה לנציגי דרום קוריאה סביב נושא המשחקים אולימפיאדת החורף. לא שיש לנושא הפגישה איזה הקשר כלכלי אך עצם הפגישה הראשונה בין נציגי שתי המדינות מאז 2015 נותנת סוג רוח גבית לתקווה שניתן יהיה לפתור את הבעיה עם צפון קוריאה בדרכי שלום.