"גלובס" מבקש לחשוף השיחות של נתניהו ופילבר עם אלוביץ'

בבקשה לפי חוק חופש המידע שהוגשה למשרד רה"מ, "גלובס" ועו"ד שחר בן-מאיר מבקשים לקבל את "כל מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין נתניהו לאלוביץ' בין 5 בנובמבר 2014, אז מונה נתניהו לשר התקשורת, עד 30 ביוני 2016 - אז הופסקה האחריות של נתניהו על משרד התקשורת"

שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי
שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי

המידע על הפגישות שניהל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', שנחשף בזכות העתירה שהגיש עו"ד שחר בן-מאיר, הוא חשוב ונותן לציבור תמונה קצת יותר רחבה על טיב היחסים בין נתניהו לבין אחד מאנשי העסקים החזקים בישראל. אבל הוא לא באמת מגלה את עוצמת הקשר ביניהם, במיוחד בתקופה שבה כיהן נתניהו כשר התקשורת.

לכן, "גלובס" והחתום מטה הגישו לאחרונה, בצוותא עם עו"ד בן-מאיר, בקשה נוספת לפי חוק חופש המידע, ובה אנו מבקשים ממשרד ראש הממשלה לקבל מידע על שיחות הטלפון שהתנהלו בין נתניהו לאלוביץ' בזמן שנתניהו היה שר התקשורת.

בבקשה לפי חוק חופש המידע שהוגשה למשרד ראש הממשלה, בן-מאיר והחתום מטה מבקשים לקבל את "כל מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שאול אלוביץ' בין ה-5 בנובמבר 2014, אז מונה נתניהו לשר התקשורת, עד ל-30 ביוני 2016 - אז הופסקה האחריות של נתניהו על משרד התקשורת".

יודגש כי הבקשה אינה כוללת את תוכן השיחות שנערכו בין נתניהו לאלוביץ'. אנחנו סבורים כי המידע המבוקש הוא מידע שחשוב שהציבור יהיה חשוף אליו. זאת, כדי שהציבור והתקשורת יוכלו לבחון את התנהלות נתניהו מול בזק ומול ידידו אלוביץ', בעת שנתניהו היה שר התקשורת.

בבקשה אנחנו מתבססים, בין היתר, על פסק הדין של בית המשפט העליון בעע"מ 7678/16, שבו התקבלה בקשת העיתונאי רביב דרוקר וחדשות ערוץ 10 לקבל פירוט השיחות שהתנהלו בין שלדון אדלסון, המו"ל של "ישראל היום", לבין ראש הממשלה נתניהו. נזכיר, כי ב-7 באוגוסט 2017 הורה העליון לנתניהו למסור לפרסום מידע על שיחות שקיים עם אדלסון ועם העורך הראשי לשעבר של "ישראל היום", עמוס רגב. בכך נעתר העליון לערעור שהגישו דרוקר וחברת החדשות של ערוץ 10.

בבקשה נוספת לפי חוק חופש המידע שהגשנו בימים האחרונים, עו"ד בן-מאיר והחתום מטה מבקשים ממשרד התקשורת לקבל את כל המועדים של שיחות הטלפון והפגישות, לרבות מיקום הפגישות, שנערכו בין שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של נתניהו החשוד בתיק בזק, לבין שאול אלוביץ'. זאת, בין ה-1 ביוני 2015, אז מונה פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, לבין ה-30 ביולי 2017, המועד בו הורחק פילבר ממשרד התקשורת בשל החקירה נגדו. יובהר כי הבקשה אינה כוללת את תוכן השיחות.

גם כאן אנחנו סבורים כי המידע שאנחנו מבקשים הוא מידע שחשוב שהציבור יהיה חשוף אליו כדי לבחון את התנהלות משרד התקשורת מול בזק ואלוביץ'.