עליות בסיום בוול סטריט; תשואות האג"ח חצו את רמת 2.5%

חגיגת העליות בוול סטריט נמשכה כשמניות הפיננסים הגדולות הובילו את המגמה ■ הנפט עלה בכ-2% ■ תשואות האג"ח הממשלתי זינקו ל-2.54%

בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') בעליות שערים שהובילו את המדדים לשיא חדש. בגזרת המאקרו לא פורסמו נתונים חשובים במיוחד. תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים זינקו היום ב-6 נקודות וחצו את רף 2.5%. מתחילת החודש זינקו התשואות בלא פחות מ-17 נקודות.

 

אמש רשמו המטבעות הדיגיטליים ירידות חדות. לאחר שהירידות בביטקוין ובאיתריום התאזנו מעט, היום המשיכו המטבעות להמשיך לרכז עניין (לסיפור המלא).

אמש נאם מנכ"ל טבע  קאר שולץ ואמר כי "בעבר, בתחום הגנריקה, טבע התמקדה במיקסום ההכנסות בהנחה שהכל יתחבר ותיווצר רווחיות. זה לא עובד. יש למקסם את הרווחיות התפעולית, וזה מה שאנחנו נעשה מעכשיו והלאה" (לסיפור המלא).

על רקע עננת פרצת האבטחה הגדולה באינטל , מנכ"ל החברה אמר היום בכנס CES כי 90% מהמחשבים המשתמשים במעבדי החברה יקבלו עדכון כבר בשבוע הקרוב והיתר - עד סוף החודש.

היום המשיכה קמטק  המייצרת מערכות בדיקה לתחום הייצור לרכז עניין. החברה דיווחה היום על קבלת הזמנות לרכישת 17 מערכות לבדיקות מטרולוגיה בשבבים. החברה לא דיווחה מהו היקף ההזמנות אך לפי הערכות מדובר על כ-14 מיליון דולר. מרבית המערכות יותקנו במהלך המחצית הראשונה של 2018.

קנון  מוכרת כ-50% מההחזקות שלה בחברת כלי הרכב, קורוס. העסקה נעשית לפי שווי של 650 מיליון דולר לחלקה של קנון/ המניה עולה במסחר בת"א בכ-25% (לקריאה נוספת).

מניית פייזר ריכזה עניין לאחר שהודיעה על פיטורי 300 עובדים מחטיבת המחקר. בסוף השבוע הודיעה החברה שתפסיק את המחקר למציאת תרופות לאלצהיימר ולפרקינסון לאחר שנכשלה מספר פעמים בניסויים בתחום. 

פלוריסטם הדואלית, המפתחת מוצרי ריפוי מתאי שלייה, מדווחת היום (ג') כי ה-FDA, אישר לחברה לטפל בחולי טרשת עורקים חמורה בגפיים תחתונות (CLI) גם מחוץ לפרוטוקול הניסוי הקליני שלב 3 שנערך בימים אלה. בהמשך ייתכן שהחברה אף תקבל את אישור הרשות לקבל שיפוי כספי עבור הטיפולים.

גולדמן זאקס מעריך כי העליות שפתחו את 2018, אותן הם מכנים כראלי, מגבירות את הסיכון לתיקון בשווקים. הערכות אלו מתבססות על ערכיו הנוכחיים של מדד MSCI המשמש את החברה בתחזיותיה, ונמצא בערכים דומים ערב תיקונים קודמים. עם זאת מציינים בחברה, כי נכון לעכשיו הם לא צופים ירידות חדות שיובילו לשוק 'דובי' אלא לתיקון בשווי הנכסים בלבד, וזאת בשל נתוני המאקרו היציבים בארה"ב כרגע.