דוטס נאנו הישראלית חתמה על הסכם הפצה ב-15 מיליון ד' בסין

החברה הישראלית שנסחרת באוסטרליה מייצרת חומרי נאנו ונסחרת לפי שווי של כ-74 מיליון שקל ■ ההסכם - עם מיזם משותף סיני-ישראלי, המשתייך לחברה בבעלות ממשלת סין

מוטי גרוס, מנכ"ל החברה / צילום: אתר החברה
מוטי גרוס, מנכ"ל החברה / צילום: אתר החברה

הסכם הפצה משמעותי בסין הקפיץ אתמול את מניית החברה הישראלית Dotz Nano ב-19% בבורסה האוסטרלית, אך היום היא נחלשה ב-11%. דוטס נאנו מייצרת ומשווקת חומר-נאנו, Graphene Quantum Dots - GQDs, המשמש ליישומי תעשייה שונים.

החברה נסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי שוק של כ-27 מיליון דולר אוסטרלי (כ-74 מיליון שקל). אתמול (ב') כאמור דיווחה החברה על הסכם הפצה בסין, בהיקף כולל של 15 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים. ההסכם נחתם עם חברת CisticPoly, שהיא מיזם משותף של יזמים סינים וישראלים, והיא חלק מחברת China Poly Group שבבעלות ממשלת סין. סיסטיק-פולי הסכימה לרכוש את החומר של דוטס נאנו ולהפיצו לצדדים שלישיים בסין.

"דוטס נאנו מתעסקת בחומרים מוליכים למחצה, שנקראים גם חומרי נאנו", מסביר מוטי גרוס, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה. "החומר שלנו מבוסס על טכנולוגיה שנרכשה מאוניברסיטת Rice בטקסס, מידי ממציא הטכנולוגיה פרופ' ג'יימס טור. המוצר שאנחנו מייצרים הוא בעל תכונה מעניינת - כשהוא נחשף לאור UV, הוא מחזיר את האנרגיה בצבע, ובהתאם לגודל הצבע משתנה - סגול כהה, אדום, כחול, ירוק וכדומה. השימוש השכיח ביותר בחומר הוא לבסיס מטאלי לטלוויזיות, ולתחום הביו-אימג'ינג לשימושים מחוץ לגוף. חומרים אורגניים כמו שלנו מהווים אלטרנטיבה בעיקר בתחום של סימון נוזלים וזיהוי זיופים".

"ניכנס לחברות מרכזיות בסין"

לדברי גרוס, החברה כבר עבדה עם גופים שונים בסין אך בחרה בסיסטיק-פולי ואיתה נחתם הסכם בלעדי. "הם מכניסים אותנו לחברות מרכזיות בסין", הוא אומר. אחת החברות היא Sinofaith המספקת שירותים הקשורים לשמירה על קניין רוחני (IP). "סין היא אחד מהשווקים הענקיים, והיא גם עוברת כל מיני שינויים. הם כבר לא אומרים made in China אלא made by China, הם רוצים לצאת מעולם החיקויים ולהפוך את התעשייה לחדשנית ורצינית יותר", אומר גרוס. החומר של דוטס נאנו משתלב בתחום זיהוי הזיופים, ולדבריו, "ברגע שמכניסים את החומר שלנו כסמן בתוך המוצר, מתקבלת חתימה ייחודית ללקוח, שמראה באופן חד-חד ערכי שהמוצר אמיתי. אם זה לא מופיע, סימן שהמוצר מזויף".

גרוס מציין שהחומר יכול להיכנס בין השאר למוצרי טקסטיל, ולמוצרי מזון כדוגמת יין ושמן זית, משום שהוא לא רעיל. החברה גם עובדת על קבלת אישורי FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לחומר.

- מה השלב הבא אחרי חתימת ההסכם?

גרוס: "עם ההסכם הזה אנחנו מתחילים את העבודה השיווקית בסין, פגישות עם מספר לא מועט של חברות סיניות, וזה כמובן נכנס לתוך מגוון הפיתוח העסקי ולמספר רב של אפליקציות".

דוטס נאנו מפתח תקווה הפכה לציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי וגייסה כסף בסוף 2016. מאז מחיר המניה שלה ירד ב-44%.