פנייה ליועמ"ש: תן הנחיות אתיות למאבטחיו של יאיר נתניהו

לדברי ח"כ נחמיאס-ורבין, לפי הקלטות ועדויות על כך שיאיר נתניהו נהג להגיע למועדוני חשפנות ואף לצרוך שירותים ב"תאים פרטיים", מתחייבת התייחסות אתית וערכית ביחס ליכולתם של המאבטחים לדרוש שלא לקחת חלק בפעילויות כאלה

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) פנתה הבוקר (ד') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שיתערב באופן ליווי האבטחה שמקבל יאיר נתניהו וייתן הנחיות אתיות למאבטחי השב"כ ואנשי יחידת "מגן" המוצמדים אל בנו של ראש הממשלה.

לדברי נחמיאס-ורבין, לפי הקלטות ועדויות על כך שיאיר נתניהו נהג להגיע למועדוני חשפנות ואף לצרוך שירותים הניתנים ב"תאים פרטיים", מתחייבת התייחסות אתית וערכית ביחס ליכולתם של המאבטחים לדרוש שלא לקחת חלק בפעילויות כאלה.

"אינני מבקשת כעת להיכנס כלל לסוגיה האם השב"כ דרש שילדיו של ראש הממשלה יאובטחו או לא - סוגיה שראויה להיות נדונה, בטח לאור דבריו בנושא של ראש השב"כ לשעבר יורם כהן ולעובדה שבניגוד לשני בניו, בתו של ראש הממשלה לא נהנית מאבטחה צמודה", כתבה נחמיאס-ורבין. "יחד עם זאת, אני סבורה כי הקלטת והעדויות שבאו בעקבותיה מחייבות החלטה ערכית ביחס לגבולות עבודתו של המאבטח". 

נחמיאס-ורבין ציינה כי גם בעבר נחשף הקושי בעבודת המאבטחים סביב התנהגותו של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, "אשר מרצה כעת עונש מאסר... נחשף כי המאבטח שלו נאלץ ללוות אותו למקומות בלתי ראויים דומים".

לדבריה, מאבטח שמועסק על-ידי מדינת ישראל לא צריך להיכנס למועדוני חשפנות, "ובוודאי שלא צריך לחכות בצמוד ל'תא פרטי', בזמן שהמאובטח שלו צורך שירותים שככל הנראה אינם חוקיים".

"אבקשך לקבוע הנחיות ברורות, במסגרתן יוכל מאבטח למנוע מהמאובטח להגיע למקומות שכאלה, בדיוק כפי שעליו לעשות במקומות בהם נשקפת סכנה למאובטח.... מועדוני חשפנות לא צריכים להיות סביבת העבודה של מאבטחים מטעם המדינה". 

ח"כ נחמיאס-ורבין אף הפנתה עותק ממכתבה לראש השב"כ, נדב ארגמן.