האוצר השלים גיוס אג"ח בחו"ל בהיקף של 2 מיליארד דולר

מחצית מהסכום היא ל-10 שנים, ומחצית ממנו היא ל-30, והקופונים עומדים על 3.25% ו-4.125% בהתאמה ■ בהנפקה נרשמו ביקושים ל-18 מיליארד דולר

רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי
רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי

החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, השלים היום (ד') בלונדון גיוס אג"ח בחו"ל בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר, מתוכם מיליארד דולר לטווח של 10 שנים ומיליארד דולר לטווח של 30 שנה. בהנפקה נרשמו ביקושי שיא של כ-18 מיליארד דולר.

האג"ח הונפקו במרווחים הנמוכים ביותר מעל איגרת ממשלת ארה"ב - מה שמעיד על אמון המשקיעים בכלכלת ישראל.

הקופון ל-10 שנים עומד על 3.25% והקופון ל-30 שנה עומד על 4.125%. האג"ח הונפקו במרווחים של 75 ו-125 נקודות בסיס מעל ריבית אג"ח של ממשלת ארה"ב לטווחים זהים, מרווח שנחשב קצר למדיי.

הביקושים היו הגבוהים ביותר בהנפקת אג"ח במטבע חוץ והסתכמו בכ- 18 מיליארד דולר, פי 9 מהסכום שהונפק. הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים תמכו בהנפקת איגרת הבנצ'מרק ל- 10 שנים והסדרה ל- 30 שנה, שתומכת במדיניות אגף החשב הכללי להארכת החוב הממשלתי ומקטינה את סיכוני המיחזור שלו.

בהנפקה לקחו חלק למעלה מ- 300 משקיעים שונים הפרוסים בכ- 35 מדינות, ביניהן: ארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת. כן נרשמו ביקושים רבים בקרב משקיעים מוסדיים אסיאתיים.

החשב הכללי, רוני חזקיהו: "הצלחת ההנפקה כפי שבאה לידי ביטוי בהיקף הביקושים הגבוה והמרווחים הנמוכים הינם תוצאה ישירה של עוצמת כלכלת ישראל ומדיניות מקצועית בניהול החוב הממשלתי בשנים האחרונות. העובדה שמדינת ישראל מנפיקה אגרות חוב חדשות לטווחים של 10 ו-30 שנה בהיקפים משמעותיים במטבע הדולר מצביעה על אפשרויות המימון המגוונות של המדינה בשווקים הפיננסיים הגלובליים".