טרגט מרקט זכתה במכרז לניהול אירועי ה-70 למדינת ישראל

את המכרז ניהל משרד התרבות והספורט ■ לצורך הפקת האירועים נקבע תקציב של 100 מיליון שקל, שאמורים להתפרס לאורך כל השנה - מיום העצמאות הקרוב ועד ליום העצמאות הבא

מירי רגב / צילום: מארק ניימן, לע"מ
מירי רגב / צילום: מארק ניימן, לע"מ

טרגט מרקט זכתה במכרז לניהול אירועי ה-70 למדינת ישראל. לצורך הפקת האירועים נקבע תקציב של 100 מיליון שקל, שאמורים להתפרס לאורך כל השנה - מיום העצמאות הקרוב ועד ליום העצמאות הבא.

את המכרז ניהל משרד התרבות והספורט, שאחראי לניהול והפקת האירועים. אולם מאחר שפרויקט בסדר גודל כזה דורש ניסיון ומשאבי זמן שלא קיימים במשרד ממשלתי, הוחלט לבחור חברה חיצונית שתקים חברת ניהול ייעודית לצורך הפקת האירועים. החברה שתקום אמורה לנהל את כל התהליך משלב הרעיון ועד ההוצאה לפועל.

בשלב זה לא גובש עדיין סופית מתווה האירועים. חברת ניהול האירועים תתחיל לפעול מיד, ובתוך ימים יתפרסמו מכרזים מגוונים בתחומי האירועים וההפקות בהתאם לתקציב הפעילות שקבעה מדינת ישראל.

חברת הניהול שמקימה טרגט תנוהל בידי אורי מנחם, שכיהן בעבר כראש מטה המכביה. בנוסף מונה הבמאי רון כרמי למנהל האמנותי של האירועים.

בתחילת 2017 החליטה הממשלה על הקמת מטה לאירועי חגיגות 70 שנה למדינה. ההחלטה קבעה כי מנכ"ל משרד התרבות והספורט יקים מנהלה מקצועית, שתפעל לפי העקרונות שתקבע ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים. בהחלטה דאז נקבע כי "האירועים הממלכתיים לציון יום העצמאות ה-70 יביאו לידי ביטוי את רוחה, חזונה והישגיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאורך כל שנות קיומה".

למרות חגיגיות הנושא וההגדרות הממלכתיות, כבר הספיקו חגיגות ה-70 להיות נושא לקרב כיפופי ידיים בין שר האוצר, משה כחלון, לשרת התרבות והספורט, מירי רגב. האחרונה ביקשה תקציב של 200 מיליון שקל לצורך החגיגות, אך כחלון סירב. המתיחות נמשכה כחודשיים ונפתרה רק לאחר איומים בביטול הטקסים והתערבותו של ראש הממשלה. הפשרה שהושגה היא תקציב של 100 מיליון שקל.

טרגט מרקט היא במקור חברת שיווק ישיר, אך בשנים האחרונות היא עושה מהלכים כדי להתקדם ולהתפתח לתחומים נוספים. כך למשל הקימה את טרגט ספיריט, שהתמודדה וזכתה במכרז על הזיכיון לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור הציבורי כאן.

לדברי מירי סיני, מנכ"לית טרגט מרקט, "מדובר בפרויקט משמעותי גם ברמה הלאומית וגם ברמת ההיקף התקציבי, ומעבר לאתגר הגדול, הבחירה עבורנו מהווה גאווה וכבוד רב".