נעילה שלילית באירופה; חברת הבנייה קריליון פושטת רגל

חברת הבנייה הבריטית קרסה, וכתוצאה מכך עלו מניות המתחרים ■ 12 אנשים נפצעו היום בבורסה של אינדונזיה כתוצאה מקריסה של תקרה בבניין ■ בארה"ב לא יתקיים היום מסחר לרגל יום מרטין לות'ר קינג

בורסת סין (צילום: רויטרס)
בורסת סין (צילום: רויטרס)

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות. בארה"ב לא יתקיים היום מסחר לרגל יום מרטין לות'ר קינג. 

 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "עלייה באינפלציה ובתשואות בארה"ב, שיפור בתשואת האג"ח בהשוואה לתשואה הצפויה של המניות ועליית הסיכונים למלחמת סחר פוגעים באטרקטיביות האפיק המנייתי. אנו עדיין ממליצים על חשיפה בינונית-גבוהה למניות, אך למשקיעים בעלי חשיפה גבוהה במיוחד ממליצים להקטין אותה מעט".

חברת הבנייה הבריטית קריליון הודיעה על פשיטת רגל, ומניות המתחרים שלה - בין היתר Serco ו-Interserve, עלו כתוצאה מכך.

מניות הבנקים הבריטים HSBC   ו-RBS  ריכזו עניין, בתור המלווים העיקריים של קריליון.

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת, בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע בניו-יורק.

 

בשוק המטבעות הדולר ממשיך לאבד גובה ונחלש בעוד 0.5% מול האירו, לרמה של 1.224 דולרים לאירו. 

דייויד קוהל, אסטרטג המטבע הראשי של בנק יוליוס בר השוויצרי, מציין כי "רמות האינפלציה הנמוכות בארה"ב מגיעות לסופן. נתוני האינפלציה לדצמבר שפורסמו ביום שישי האחרון הפתיעו מעט בגידול הגדול מן הצפוי שחל במדדי המחירים וגרם לשיעור האינפלציה לעלות ל-1.8%".

למרות הצפי שנתוני הבסיס ישמרו על רמות אינפלציה נמוכות בחודשיים הקרובים, קוהל צופה שהלחץ האינפלציוני יגדל במהלך השנה והקשר שלו לצמיחה בכלכלה, יחד עם שיעורי תעסוקה מרשימים יחזור להתחזק השנה לאחר 2017, בה נשבר קשר זה. התחזית העדכנית של יוליוס בר ל-2018 מצביעה על שיעורי אינפלציה של 2.2% בארה"ב, לעומת 2.0% בתחזית האחרונה של הבנק. בעקבות זאת, למרות הסקפטיות של יוליוס בר בעבר בדבר יכולתו של הפד לבצע שלוש העלאות ריבית ב-2018, חוזים כעת בבנק שהפד יוכל לבצע זאת על רקע העלייה הצפויה בשיעורי האינפלציה.

ביפן ריכזה עניין מניית סופטבנק על רקע דיווחים על כוונת החברה להנפיק את חטיבת הסלולר, הנפקה שעשויה להגיע אף ל 18 מיליארד דולר. על-פי הפרסומים, ההנפקה צפויה להתבצע ביפן וככל הנראה גם בארה"ב. 

בבורסת אינדונזיה נפצעו היום 12 אנשים כתוצאה מקריסה של תקרה בבניין. 

מניות יצרניות הרכב הגדולות המשיכו לרכז עניין, לאחר שחלקן הודיעו על כוונה להקים בארה"ב מפעלים, מה שימנע פעילות של ארה"ב, לפחות על הערכות, נגד חברות אלה (בצורה של מיסוי) והעדפה של יצרניות אמריקאיות על פניהן.