Adika נכנסת לתחום הקוסמטיקה תחת השם "עדיקה ביוטי"

תחרות לפעילות האונליין של סופר-פארם: קטגוריית הקוסמטיקה שתשווק עדיקה תכלול מותגים בילאומיים כמו לאוקסיטן, מייבלין ניו-יורק, לוריאל, גרנייה ועוד, בטווח מחירים של 10-240 שקל

עדיקה / צילום: ערן סלם
עדיקה / צילום: ערן סלם

אחרי שסחפה את האונליין עם מכירות שהגיעו בבלאק פריידי האחרון לכמיליון שקל ביום, ולאחר שבשנה החולפת פתחה שתי חנויות פיזיות ראשונות למותג, עדיקה נכנסת לתחום הקוסמטיקה. הקטגוריה תשווק תחת השם "עדיקה ביוטי" ותכלול מוצרים של מותגים בינלאומיים כמו ל'אוקסיטן, מייבלין ניו-יורק, לוריאל, גרנייה, מותג טיפוח השיער הניו-יורקי Eva-nyc, מותג הלקים ESSIE ומסיכות הפנים הקוריאניות של דרמגלאם. כמו כן יימכרו מארזי קוסמטיקה וטיפוח שהותאמו לאופי לקוחות האתר ולצורכיהן.

לצד היצע המוצרים של החברות הבינלאומיות המוכרות, עדיקה תייצר ותמכור אקססוריז ואביזרי קוסמטיקה נלווים, כגון מברשות איפור, ארגוניות איפור ותיקים, להשלמת חוויית הקנייה. בהמשך מתוכננים שיתופי-פעולה ומוצרים שישווקו באתר בלבד.

לפי החברה, טווח המחירים למוצרי הקוסמטיקה יהיה 10-240 שקל.

עד היום התמקדה עדיקה, הן בחנויות הפיזיות והן באתר האונליין, בפריטי הלבשה, אביזרים ומוצרי עיצוב לבית. כעת, עם כניסתה לשוק הקוסמטיקה, היא צפויה להתחרות בפעילות האונליין של סופר-פארם, שהושקה בקיץ האחרון, ולפעילות של הדיוטי פרי, שמאפשרת הזמנת מוצרי אונליין לטסים לחו"ל. שחקניות נוספות בשוק קמעונאות הקוסמטיקה של מותגי הביניים שעדיין אין להן נוכחות באונליין הן רשת המשביר וניו-פארם, שנמכרה לאחרונה לשופרסל.

עדיקה נרכשה לפני כשנתיים וחצי על-ידי קבוצת גולף בעסקה בשווי 40 מיליון שקל, ובימים אלה היא נמצאת לקראת הנפקה בבורסה, שלפי גורמים בשוק צפויה להתרחש כבר בחודש הבא. לפי ההערכות, במקרה שתבוצע ההנפקה, היא תתבצע לפי שווי חברה של כ-150 מיליון שקל.

בדוחותיה הכספיים של גולף לרבעון השני של 2017, ערכה של עדיקה עמד על 42 מיליון שקל, דומה למחיר הרכישה, ובנוסף הציגה בדוחות הערכת שווי עבור פעילות זו, שהעניקה לה ערך של כ-100 מיליון שקל.

אתר עדיקה הוקם בתחילת 2012 על-ידי דדי שוורצברג ושותפתו לשעבר עדי רונן, ונחשב כיום לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין, עם כ-30 אלף כניסות ביום ומכירת פריטים שכוללים בגדים, נעליים ואקססוריז במחירים אטרקטיביים יחסית. במארס אשתקד פתחה עדיקה חנות בדיזינגוף סנטר בתל-אביב, ובחודש שעבר פתחה חנות בקניון הקריון. בסך-הכול היא מעסיקה כיום כ-150 עובדים.