אי.בי.אי ואלדובי: ר' ההגבלים אישרה מיזוג הגמל וההשתלמות

עוד נדרש אישור של רשות ני"ע אשר ביקשה באחרונה הבהרות משני בתי ההשקעות לצורך אישור העסקה ■ בעלי המניות של הלמן אלדובי מתכנסים הערב לאשר את המיזוג

חדר מסחר של אי. בי. איי
חדר מסחר של אי. בי. איי

עסקת מיזוג הגמל וההשתלמות של בתי ההשקעות אי.בי.אי והלמן אלדובי מתקרבת להשלמתה: היום הודיעו שני בתי ההשקעות כי קיבלו את אישור הרשות להגבלים עסקיים, תוך שנעשו שני שינויים בהסכם בין הצדדים. עם זאת, השלמת העסקה עדיין תלויה בקבלת אישורים נוספים, ובהם אישור של רשות ני"ע, שביקשה באחרונה כמה הבהרות מהצדדים.

במסגרת העסקה יעביר אי.בי.אי את פעילויות הגמל וההשתלמות שלו לניהול הלמן אלדובי גמל ופנסיה, וירכוש במקביל עד 35% ממניות בית ההשקעות הלמן אלדובי - כך שלאחר המיזוג יחזיק אי.בי.אי בנתח נכבד ממניות בית ההשקעות המתחרה-שותף.

באישור שהתקבל מידי רשות ההגבלים העסקיים, פורט כי יש "תיקון הסכם ההקצאה, כך שהתחייבות אי.בי.אי להיות בעלת שליטה במישרין או בעקיפין בחברות מנהלות של קופות גמל תחול כל עוד תחזיק החברה ב-20% או יותר מהמניות של הלמן אלדובי בית השקעות (חלף 15% או יותר)".

אסיפה כללית תתקיים הערב

בד בבד, הערב (יום חמישי) תתקיים אסיפה כללית לאישור העסקה בקרב בעלי מניות הלמן אלדובי, ולדברי גורם בסביבת החברה, "העסקה צפויה לקבל אישור ולצאת לדרך", וזאת לאחר דחייה במועד המקורי של האסיפה, שנבעה מהצורך למתן הבהרות לדרישת רשות ני"ע.

בכוונת אי.בי.אי, שנוסד על ידי צבי לובצקי, דוד ויסברג ועמנואל קוק ונמצא בשליטת משפחותיהם, להפוך באמצעות המיזוג לגורם משמעותי בשוק הגמל והפנסיה. הלמן אלדובי פעיל בתחום הפנסיה, ואף זכה, יחד עם עוד בית השקעות, לנהל את קרן פנסיית ברירת המחדל בהליך שהובילה המדינה. בסופו של דבר, יחזיק הגוף הממוזג בפעילויות גמל והשתלמות בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, המהווים כ-3.55% מהשוק כולו.

ככל הידוע, מי שינהל את חברת הגמל המשותפת יהיה הצוות של הלמן אלדובי, בראשות איתי ברדה. גורם בשוק אף העריך כי לא מן הנמנע שבעתיד הרחוק המהלך יאפשר את מיזוג שני בתי ההשקעות. כיום, השניים אינם מתחרים באופן מובהק, מכיוון שהלמן אלדובי יצא כמעט לחלוטין מתחום קרנות הנאמנות, והוא פעיל קטן יחסית בתיקים המנוהלים. מנגד, בפעילות המרכזית שבה שני בתי ההשקעות מתחרים - פעילות הגמל וההשתלמות - השניים מתכוונים להתמזג.