ראש ממשלת הודו מודי יגיע לביקור ראשון ברשות הפלסטינית

ההודעה על הביקור מגיעה אחרי הביקור המוצלח של רה"מ נתניהו בהודו ■ תוכנית הביקור של מודי טרם התפרסמה, וככל הנראה מדובר בנסיעה לרמאללה, אליה יגיע מודי באמצעות מסוק הישר מביקור בעמאן, ירדן ■ מודי לא יעצור בירושלים

בנימין נתניהו ונרנדרה מודי במסיבת עיתונאים / צילום:Adnan Abidi, רויטרס
בנימין נתניהו ונרנדרה מודי במסיבת עיתונאים / צילום:Adnan Abidi, רויטרס

אחרי הביקור המוצלח של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו, הודיע ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, כי הוא יגיע לביקור ראשון מסוגו ברשות הפלסטינית. ביולי 2017 היה מודי לראש הממשלה ההודי הראשון שמבקר בישראל, וכעת הוא מתכוון להשלים את הפרק הפלסטיני, ב-10 בפברואר. העיתון "טיימס אוף אינדיה" פרסם זאת הבוקר לראשונה וייחס זאת להחלטת ממשלת הודו לנסות לרכך מתחים בין הצדדים באיזור. לפי הפרסום ב"טיימס אוף אינדיה", ההחלטה על הביקור ותוכנו התקבלה לפני זמן מה, והצדדים עסקו בתיאום נסיעת מודי.

אורך השנים הודו נטתה לרוב לתמוך בצד הפלסטיני בסכסוך. הודו הייתה אחת המדינות התומכות הראשונות באש"ף ובהקמת המדינה הפלסטינית. כאשר ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל יצא לביקור ראשון בהודו בשנת 2003, ליוו אותו שם המוני מפגינים שתמכו בפלסטינים.

כל זה השתנה החל משנת 2014 עת מודי נבחר לראש הממשלה. בהצבעת האו"ם לפני כחודש הודו הצביעה נגד ההחלטה האמריקאית להעביר את שגרירות ארה"ב מתל-אביב לירושלים, אך הדבר לא העיב על ביקור נתניהו שם.

תוכנית הביקור של מודי טרם התפרסמה, וככל הנראה מדובר בנסיעה לרמאללה, אליה יגיע מודי באמצעות מסוק הישר מביקור בעמאן, ירדן. מודי לא יעצור בירושלים.