אגד לביה"ד: מנע את השבתת הקווים מחר למשך שעתיים

(עדכון) - מוקדם יותר הודיעה ההסתדרות כי עקב האלימות כלפי הנהגים, קווי אגד יושבתו מחר למשך שעתיים: "לא יעלה על הדעת שנהגי התחבורה הציבורית יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים" ■ הנהלת אגד לביה"ד: "לא ניתן יד לפגיעה גורפת בנוסעים"

כל נהגי אגד ברחבי הארץ ישבתו מחר (ב') למשך שעתיים, לאות מחאה על האלימות המופגנת כלפי הנהגים וכזעקה נגד אוזלת-היד של הרשויות בטיפול בנושא.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר הבוקר (א'): "החלטנו לאותת לכל מי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש. נהגי התחבורה הציבורית משרתים את כלל הציבור בנאמנות ובחריצות, ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה שלנו תורחב".

נזכיר כי לאחרונה פורסם בכלי התקשורת תיעוד וידאו של מקרה אלימות שהתרחש לאחרונה בקו 59 בירושלים, המצטרף למקרי אלימות נוספים שאירעו בחודשים האחרונים כלפי נהגי אגד. 

מאגד נמסר בתגובה: "השביתה עליה הוכרז מחר אינה מתואמת עם אגד. אגד מתנגד לכל פגיעה בציבור הנוסעים ומשתמשי התחבורה הציבורית, ואנו סבורים כי לא זו הדרך להתמודד עם אלימות כלפי הנהגים, תופעה שאנו מגנים בכל דרך ופועלים כנגדה.

"אגד יערך במהלך היום בגיוס כללי של חברים וגמלאים כדי לתת מענה ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה בציבור הנוסעים. אנו קוראים להסתדרות לשקול שוב את צעדיה ולבטל את השביתה הפוגעת בנוסעים ללא צידוק". 

פנייה לבית הדין

בתוך כך, הנהלת אגד הגישה היום אחר-הצהריים לבית הדין לעבודה בקשה בהולה ודחופה להורות להסתדרות ולוועד העובדים שלא להשבית את קווי השירות של אגד להשבתת מחאה שנקבעה למחר. העתירה הוגשה על-ידי עו"ד ארנה שר, שותפה במשרד נ. פינברג ושות', המייצגת את הנהלת אגד.

מהבקשה עולה כי הנהלת אגד סבורה כי מדובר בשביתה בלתי חוקית בעליל, וכי לא מתקיימת עילת שביתה לגיטימית.

דובר אגד, רון רטנר, מסר: "השביתה הזו היא טירוף ואיוולת של פגיעה בלתי מידתית בציבור הנוסעים, משתמשי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. השביתה הזו לא תואמה עם הנהלת אגד, ואנו מתנגדים לה בתוקף וקוראים להסתדרות לחזור בה מהכוונה להשבית. אנו בטוחים שבית הדין יורה להסתדרות לקיים את העבודה מחר כסדרה בכל קווי השירות ברחבי הארץ".

דובר אגד הוסיף כי "התופעה של אלימות כלפי נהגים, כמו גם כנגד נותני שירות בכלל במגזר הציבורי, היא תופעה שיש להילחם בה ולעקור אותה מן השורש, ואולם אגד לא ייתן יד לפגיעה גורפת בנוסעים ובלקוחות". 

דובר אגד הוסיף עוד כי "באגד נערכים לכל תרחיש באמצעות גיוס חברים, גמלאים, עובדי המטה והמשק, לעבודה בקווי השירות, כדי לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים".