בזק בינלאומי במו"מ לשיווק STING TV של yes

למרות היתרון שהדבר מייצר, בחברת הלוויין לא מצדדים בכך ■ בראש קבוצת בזק מתנגדים למהלך, אולם בבזק בינלאומי מקווים שהדבר יתאפשר

חברת בזק בינלאומי פועלת בתוך קבוצת בזק כדי לשווק את מוצר הטלוויזיה החדש של yes. ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים ניסתה בזק בינלאומי לדחוף ולשכנע בתוך הקבוצה ששיווק המוצר על ידה טוב עבורה, ואף יהיה טוב יותר ברמת הקבוצה, אולם ככל הנראה התנגדות בתוך הקבוצה מנעה את המהלך.

בשל ההפרדה המבנית החלה על בזק, yes אינה יכולה לשווק חבילות טריפל עם בזק (במחירים תחרותיים - כלומר לא יכולה לתת הנחה על מכירה של חבילת שירותים), והאחרונה אינה יכולה לשווק את yes. בזק בינלאומי אינה מוגבלת מהבחינה הזאת, והיא יכולה לשווק את yes. בזק בינלאומי משווקת טלפונים ואינטרנט, והיא שחקן דומיננטי מאוד בשוק הסיטונאי, כלומר היא מוכרת בקצב יפה את האינטרנט שלה פלוס התשתית של בזק, אך חסרה לה הטלוויזיה כדי למכור טריפל. מהבחינה הזאת המוצר החדש של yes, ה-STING, מתאים לה כמו כפפה ליד, היות שהיא מתחרה בפרטנר ובסלקום בשוק הסיטונאי אך אין לה את הטריפל.

זו הסיבה שבבזק בינלאומי רוצים את הסטינג, שהוא מוצר שהחברה יכולה לשווק ולמכור בעצמה. יש לה את כוח האדם, את כוח המכירה, את היכולות הטכנולוגיות והשיווקיות, כלומר זה מתאים לה מאד. בחברה סבורים גם שזה יקדם מאד את מכירות המוצר, וגם יעשה טוב ברמת הקבוצה כי הוא ירחיב את מוטת התחרות בשוק הטלוויזיה. כרגע yes משווקת את המוצר סטינג לבדה, והוא מיועד בעיקר ללקוחות שהחברה רוצה לשמר, או ללקוחות צעירים שמחפשים לצרוך את התוכן שלהם במחיר זול ובכל התקן.

כאן המקום להזכיר שבתוך קבוצת בזק מערכת היחסים בין בזק בינלאומי לבזק אינם אידיאליים. בזק בינלאומי סבורה שבזק נוקטת בצעדים פסולים בתחרות בשוק האינטרנט, ותוך כדי כך היא גם פוגעת בבזק בינלאומי, כמו למשל בבנדל ההפוך שבזק מוכרת - בנדל שבו בזק משווקת ספקיות אינטרנט קטנות וזולות בשוק במחירים נמוכים מאוד. לבזק יש מאות אלפי לקוחות כאלה, ובאותה המידה שהדבר פוגע בסלקום או בפרטנר, הוא פוגע גם בבזק בינלאומי. בנוסף, בבזק בינלאומי מרגישים שבזק מתחרה בהם במוצרים דומים כמו בשירותי ערך מוסף כמו הסייבר. גם בשוק העסקי החברות מתנגשות מעת לעת, ובשורה התחתונה ישנם חילוקי דעות מקצועיים רבים.

גורמים מעורבים בעניין ציינו שחלק מההתנגדויות בתוך הקבוצה וב-yes, היו שהכניסה של בזק בינלאומי לשיווק הסטינג תביא להתעוררות בקרב לקוחות שהיו רדומים או שהיו נשארים ב-yes בכל מקרה תמורת הנחה במחיר, או שהיא זאת שהייתה משווקת להם את הסטינג. פנייה יזומה של בזק בינלאומי ללקוחות yes לעבור לסטינג יוצרת מצב חדש בשוק, ש-yes איננה מתלהבת ממנו.

בחברות סירבו להגיב לדברים.