אודיוקודס עקפה את התחזיות ל-2017; תחזית חיובית ל-2018

המנכ"ל: "יכולנו לתת טווח רווחיות גבוה בהרבה לולא היינו חשופים לבעיית השקל-דולר" ■ התחזקות השקל פגעה בתוצאות גם ברבעון הרביעי

שבתאי אדלסברג / צילום: תמר מצפי
שבתאי אדלסברג / צילום: תמר מצפי

"בשנת 2017 עלינו על הציפיות שלנו והמשכנו בגידול, ובמקביל פתחנו לעצמנו כיוונים חדשים", כך אומר היום מייסד, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס , שבתאי אדלרבסרג. החברה פרסמה היום (ד') את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2017, שבהם עקפה את תחזיות השוק, ופרסמה תחזית חיובית ל-2018. החברה, ספקית פתרונות VoIP (העברת קול ברשת), רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 41.1 מיליון דולר, צמיחה של 9.7% לעומת הרבעון המקביל. בשנה כולה ההכנסות צמחו ב-7.7% לכ-157 מיליון דולר, קרוב לרף העליון של תחזית החברה. ההכנסות ממוצרים צמחו ב-5.1% וההכנסות משירותים גדלו ב-13.8% ביחס ל-2016.

בשורה התחתונה נרשם ברבעון הרביעי רווח נקי חשבונאי (GAAP) של 672 אלף דולר ובשנה כולה הרווח היה 4 מיליון דולר, ירידה ביחס ל-2016 שבה נהנתה החברה מהטבת מס. על בסיס Non-GAAP הסתכם הרווח הנקי ב-3.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי, וב-2017 כולה הרווח הסתכם ב-12.2 מיליון דולר. מדובר על גידול של 45.9% ו-28.9% ביחס לרבעון המקביל וביחס ל-2016, בהתאמה.

במהלך השנה ייצרה אודיוקודס 17.8 מיליון דולר מפעילות, ובסיום השנה היו בקופת החברה כ-55 מיליון דולר. אודיוקודס השתמשה ב-25.6 מיליון דולר לרכוש מניות של עצמה בשנה החולפת (מתוכם 9 מיליון דולר ברבעון האחרון), במחיר ממוצע של כ-6.9 דולרים למניה. כיום המחיר הוא 7.7 דולרים, והוא משקף לחברה שווי של 238 מיליון דולר בנאסד"ק ובת"א.

במסגרת התוכנית הקיימת היו לחברה עוד 16.8 מיליון דולר שניתנים לשימוש לרכישה עצמית של מניות, נכון לסוף 2017. "לאורך השנים האחרונות זאת הייתה מבחינתנו השקעה עדיפה", אומר אדלרסברג. עם זאת, לדבריו, כעת החברה מתחילה להסתכל שוב גם על רכישות. זאת, על רקע כניסה לתחום פעילות חדש והקמת יחידה עסקית חדשה (שעליה דווח אתמול), Voice.AI.

התוצאות של אודיוקודס
 התוצאות של אודיוקודס

"נפנה לצד הגדול יותר של השוק"

"אנחנו מחשיבים את עצמנו כמובילים בשוק ה-Voice באנטרפרייז (ארגונים עסקיים), עד עכשיו זה היה בתחומי הקישוריות, ועכשיו נפנה גם לצד הגדול יותר של השוק, שזה אינטראקציות קול בארגון", אומר אדלרסברג.

"אודיוקודס היום היא קורת-גג לשתי פעילויות. המסורתית אחראית ל-98% מהפעילות, ושם אנחנו יחידה עסקית בוגרת, חזקה ושולטת בשוק. בפנים, החזקנו שתי פעילויות סטארט-אפ: זיהוי קולי והקלטות. בחודשים האחרונים התחלנו לשלב גם יכולות של בינה מלאכותית ו-Machine Learning במטרה לטפל באינטראקציות של דיבור בעולם הארגוני. הדאטה מטופל היום היטב, אך שיחות ודיונים לרוב לא נשמרים. אנחנו נטפל ב-Voice ובהגברת היעילות על-ידי אנליטיקה, זיהוי מלות מפתח וכדומה. בעקבות זאת אנחנו אופטימיים בנוגע ל-2018".

התחזית ל-2018 גבוהה מתחזיות האנליסטים, ואודיוקודס מצפה להכנסות של 166-172 מיליון דולר (צמיחה של 5.9%-9.7% ביחס ל-2017), עם רווח נקי של 41-46 סנט למניה. "יכולנו לתת טווח רווחיות הרבה יותר גבוה אילו לא היינו חשופים לבעיית השקל-דולר", אומר אדלרסברג.

התחזקות השקל פגעה בחברה גם ברבעון הרביעי: "היו לנו הגנות על המטבע במחצית הראשונה ברמות של 3.7-3.8 שקלים, וברבעון הרביעי הוא היה ב-3.5. אילולא ההידרדרות הזאת, הרווחיות הייתה יותר גדולה. אני מקווה שהמצב ישתפר. אני קורא לכל מי שיכול לעזור - בנק ישראל, מהלכים של משרד האוצר. צריך מדיניות יותר אחראית, כיוון שתעשייה, ובטח תעשיית ההייטק, היא בבת עינה של המדינה בנושא צמיחה, וחבל שזה ייפגע בגלל תנועות הון שחלקן ספקולטיביות, ובחלקן ניתן לטפל אחרת".