13 מחברי קבוצת הרכישה "יונייטד שרונה" תובעים 24 מיליון שקל

התובעים, המוגדרים כרוכשים מ"דור ב'", הגישו תביעת בוררות אצל השופטת הילה גרסטל ■ דורשים השבת כספים ואת ביטול העסקה

יונייטד שרונה / תמר מצפי
יונייטד שרונה / תמר מצפי

13 רוכשים בקבוצת הרכישה "יונייטד שרונה" הגישו תביעה בסך 24 מיליון שקל כנגד הקבוצה ובאי-כוחה. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עדי כהן, אל הבוררת השופטת בדימוס הילה גרסטל, דורשים התובעים השבת כספם וביטול העסקה עליה חתמו. התביעה הוגשה נגד שלושה חברי נציגות, משרד עורכי הדין זהבי בלאו, שליווה את הקבוצה, ונגד קבוצת בסר שהחליפו לאחרונה את מינהל מגורים ישראל בניהול הקבוצה.

התובעים הם רוכשי היחידות הנוספות המוגדרים בקבוצה כ"דור ב'", שהצטרפו ברובם לקבוצה במחצית הראשונה של 2017, ורכשו למעשה את הדירות שהתווספו במסגרת שבס כחלון. התביעה הוגשה כנגד חברי קבוצת דור א'- שהם המצטרפים הראשונים לקבוצה שארגנה מנהל מגורים ישראל וזכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל.

לטענת התובעים, הם רכשו את הדירות במחיר הגבוה בהרבה מהמחיר שרכשו את הדירות חברי דור א'. "התובעים רכוש את דירותיהם במחירים מופקעים של 43 אלף שקל למ"ר לעומת 23 אלף שקל למ"ר של חברי דור א', ומשכך הם זכאים שלא להוסיף ולו שקל שחוק אחד לפרויקט". לטענת התובעים, בשל התנהלות הנתבעים מחיר הדירות אותן רכשו התועבים יעמדו על מחיר העולה על 40% מהמחיר שהוצג להם, כאשר העלות הנוספת אשר תחול על הרוכשים המקוריים דור א', תגיע לכל היותר למחיר הבסיס של התובעים. לטענתם, הם הולכו שולל על ידי הנתבעים שהבטיחו כי מחיר דירותיהם לא יחרוג מהמחיר בו רכשו אותם.

לטענתם, מהרגע שבו הצטרפו לקבוצה וחתמו על הסכמים, החלו להתגלות בפניהם "מחדליהם האמיתיים של הנתבעים, כאשר קבוצת הרכישה שהתיימרה להיות הקבוצה החזקה ביותר הגדולה ביותר הינה קבוצה אשר עתידה לכישלון, ותו לא. הנזקים שייגרמו לכלל רוכשיה ומשפחותיהם הם עצומים לאין שיעור ואת עוצמתם עד מוקדם לאמוד".

בין היתר טוענים התובעים כי הנתבעים התנהלו פיננסית בחוסר שקיפות "זועק לשמיים", כשבראש ובראשונה סוגיית הגירעון הכספי המשמעותי בפרויקט, כאשר החריגה התקציבית בעלות דירותיהם ממה שהוצג להם, צפויה להגיע ל-40% ולעמוד על 60 אלף שקל למ"ר, במקום 43 אלף שקל למ"ר, בפרויקט שאולי ייבנה בעוד 7-9 שנים.

לטענתם, הם נקלעו ל"הונאת המאה", תוך תכסיסנות בכוונת מכוון אשר נעשתה על ידי הנתבעים שנגררו אחר מילות הקסם: "קבוצת רכישה", ו"פרויקט שרונה" . עוד הם טוענים כי הם נתונים לאיומים והפחדות וכן לדרישות תשלום חוזרות ודורסניות. "הפרויקט מדיר שינה מעיני התובעים, משבש את שגרת חייהם הם אינם יכולים ואינם יודעים לצפות מה יעלה בגורלם ואין ברשותם ולו שקל שחוק אחד נוסף להשקיע בפרויקט". עוד הם טוענים כי הם נאלצו ליטול הלוואה בריבית "שאינה מביישת שוק אפור", בשיעור של 8.4% בתוספת 1% עמלת הקמה מסך עלות היחידה שרכשו וזאת על מנת להשלים את הליך רכישת הקרקע מרמ"י בלבד. בין זה לבין הפערים שנוצרו לצורך תשלומי עלויות בנייה- אסון".

הם מוסיפים כי "אין צורך להיות איל נדלן כדי לראות את הנתונים הכספיים ולהבין שהקבוצה תצטרך להשקיע עוד הרבה סכומים כדי לקבל את יחידותיהם הגמורות".

עו"ד ניר סברוב ממשרד שניצר, גוטליב, סאמט, מסר בשם הקבוצה ונציגות הקבוצה כי "בהתייחס לתביעה בכללותה בשם הקבוצה המיוצגת על ידי הנציגות - התביעה תתברר בבוררות בפני השופטת הילה גרסטל. על פניו נראה, כי מדובר בתביעה כללית ובלתי מבוססת של מספר מצומצם של שותפים, שכל מטרתה להביא לפיצוי בלתי מוצדק שלהם על חשבון שותפים אחרים. יש להצר על כי יש כאלו הסבורים שערכאות משפטיות הן הפיתרון לבעייתם. אני סבור שהם טועים ופוגעים קשות בעצמם. מה שברור הוא שהתביעה לא תעצור את קידום הפרויקט".

בשם קבוצת בסר מסר סברוב כי: "בסר שורבבה לתביעה כנתבע פורמלי. על פניו, מטעמים טקטיים וללא אחיזה משפטית. בהקשר זה יצוין, כי מעבר לעובדה שאין כל אפשרות לצרף את בסר לבוררות, הרי שממילא במסגרת ההתקשרות עמה ויתרו יחידי הקבוצה על כל טענה ותביעה כנגד בסר בגין תקופה הקודמת לכניסתה לפרויקט. נדמה לי שמדברים אלו בלבד אפשר ללמוד על טיב התביעה".