מנכ"ל הטכניון אנגלמן מונה למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה

מתניהו אנגלמן יחליף את גדי פרנק, שעבר להיות מנכ"ל אוניברסיטת ת"א ■ המינוי כפוף לאישור הועדה לבדיקת מינויים הפועלת מכוח חוק החברות הממשלתיות

מתניהו אנגלנדר / צילום: דוברות הטכניון
מתניהו אנגלנדר / צילום: דוברות הטכניון

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) הודיע היום (ה') על מינויו של מתניהו אנגלמן למנכ"ל מל"ג והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת). אנגלמן שימש בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל והמשנה לנשיא הטכניון, והוא יחליף בתפקיד את גדי פרנק, שעבר להיות מנכ"ל אוניברסיטת תל-אביב. המינוי כפוף לאישור הועדה לבדיקת מינויים הפועלת מכוח חוק החברות הממשלתיות. דבר המינוי נחשף לראשונה ב"גלובס"

אנגלמן היה בין המועמדים שהומלצו על ידי ועדת האיתור, בראשות יו"ר ות"ת פרופסור יפה זילברשץ. מועמד נוסף עמו נפגש בנט היה בועז הירש, מנכ"ל השירות לתעסוקה, שמסיים בקרוב את תפקידו. הירש החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד בתום הפגישה עם בנט.

השר נפתלי בנט ופרופסור זילברשץ מסרו כי אנגלמן הוא האיש המתאים להוביל את מערכת ההשכלה הגבוהה באתגרים הרבים הנציבים בפניה. "בתפקידו כמנכ"ל והמשנה לנשיא הטכניון, מתניהו הוכיח איכויות ומקצועיות רבה ואנו בטוחים כי הוא יידע להצעיד את המועצה להשכלה גבוהה ואת הוועדה לתכנון ותקצוב לפסגות חדשות".

לגבי מועמדות אנגלמן נימקה הוועדה כי "ניסיונו מרשים ומגוון ומתפרש על מגוון סוגי מוסדות להשכלה גבוהה. היכרותו ובקיאותו בתחום ההשכלה הגבוהה מובהקות. כמו כן, ניסיונו הניהולי המרכזי בשנים האחרונות בתפקידו כמנכ"ל מוסד להשכלה גבוהה מוביל בישראל, לצד ניסיונו גם בניהול מכללה, הופכים אותו לבעל ידע עמוק והבנה נרחבת של צרכי ההשכלה הגבוהה על כל קשת גווניה המורכבים. כל אלה יאפשרו לו למלא בהצלחה יתרה את תפקיד מנכ"ל מל"ג/ות"ת, אליו הוא יביא את ניסיונו הרב והיכרותו העמוקה את המערכת".

אנגלמן הוא בעל תואר ראשון (בהצטיינות) בכלכלה וחשבונאות ותואר שני (בהצטיינות) במינהל עסקים - שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 2010 כיהן מתניהו אנגלמן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".