לא רק הציפורים מצייצות בבוקר: הטוויטר של טראמפ חוגג

2,300 ציוצים בסך הכול השמיע הנשיא טראמפ בטוויטר בשנתו הראשונה בתפקיד, 40% מתוכם בשעות 5 עד 9 בבוקר

חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק
חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק

 

ציוצים מסביב לשעון
 ציוצים מסביב לשעון

שנתו הראשונה של דונלד טרמפ בבית הלבן התאפיינה ביכולתו לייצר חדשות בהתבסס על פעילותו בטוויטר, בין היתר מפני שהוא אוהב לצייץ בשעות בוקר מוקדמות. ניתוח שערך ה"וול סטריט ג'ורנל" של כ-2,300 ציוצים בשנה הראשונה בתפקיד מראה שכ-40% מהם היו בשעות 5 עד 9 בבוקר. רבים מהם היו עקיצות נגד המדיה, הדמוקרטים וגם כמה רפובליקאים.

06:19

הצגה ראשונה: 6-8 בבוקר

כרבע מהטוויטים של טראמפ היו בשעת בוקר מוקדמת. כ-20% מהם נגעו למדיניות שלו, וכ-25% היו מכוונים נגד המדיה ואנשים שונים.

"ראש עיריית סאן חואן, שהיה ידידותי מאוד רק לפני כמה ימים, קיבל מהדמוקרטים הוראה שהוא צריך להיות מגעיל לטראמפ" 30 בספטמבר, 06:19 בבוקר.

לפני ואחרי: 5-6, 8-9 בבוקר

טראמפ היה פעיל בטוויטר כמעט באותה מידה גם לפני ואחרי השעתיים הפוריות ביותר שלו, 6 עד 8 בבוקר. הציוצים שלו מתחלקים בערך באותה חלוקה תוכנית, עם עקיצות רבות לכיוון התקשורת.

"הציבור לומד (עוד יותר אפילו) כמה לא ישרות הן החדשות המזויפות. הן לגמרי לא משקפות את מה שאני אומר על קיצוניות של שנאה. בושה!" 17 באוגוסט, 05:32 בבוקר.

17:20

כיף של אחה"צ: 2 בצהריים עד 7 בערב

הציוצים של הנשיא אחר הצהריים ובערב מראים שינוי בהתמקדות, עם בערך חמישית מהם שמשבחים את ההישגים שלו או מקדימים הופעות פומביות שלו.

"מה זה נחמד להיות עם סנאטורים רפובליקאים היום. הרבה תשואות בעמידה! רובם אנשים גדולים שרוצים קיצוצי מס גדולים והצלחה לארה"ב" 24 באוקטובר, 17:20.

ערב מגוון: 7-11 בלילה

פעילות הטוויטר של טראמפ ירדה בערבים ונגעה בנושאים מגוונים יותר, אם כי ציוצים שמתמקדים במדיניות עדיין הובילו, עם בערך 25% שקידמו את האג'נדה שלו.

"חברי בית הנבחרים הרפובליקאים עובדים קשה (ועד מאוחר) לקראת קיצוצי מס מאסיביים שהם יודעים שמגיעים לכם. הם יהיו הגדולים ביותר אי פעם!" 31 באוקטובר, 20:22.