תחרות הסטארטאפיסטים בגילאי 45+ יוצאת לדרך

תכנית Future וקרן מיראז' משתפות פעולה לעידוד יזמים מעל הגיל הממוצע של סטארטאפיסטים בישראל ■ את התחרות ילוו בכירים בתעשיית הדיגיטל, השיווק וקרנות ההון סיכון

רוני פיבלוביץ / צילום: אורלי וסרמן
רוני פיבלוביץ / צילום: אורלי וסרמן

הגיל הממוצע של סטארטאפיסטים בישראל עומד בשנים האחרונות על 25-35. בניסיון להרחיב את מעגל היזמים גם לגילאים מבוגרים יותר, תכנית היזמות של Future ליזמים מעל גיל 45 מרחיבה את פעילותה, תחת קרן מיראז' (Merage).

קרן מיראז' מפעילה זה חמש שנים תחרות ליזמים בגילאי 45+, הנושאת פרס של 100 אלף דולר. כעת תכנית היזמות של Future הצטרפה לפעילות הקרן, לאחר שסיימה ב-2017 סבב ראשון של התכנית באופן עצמאי. התכנית המשותפת שתפעל השנה הושקה תחת השם Merage Future 45, ופותחה בשיתוף פייסבוק ישראל. בתום ארבעת חודשי התכנית, היזמים ישתתפו בתחרות של הקרן.

בניגוד לסבב הקודם, השנה התכנית תכלול ליווי של בכירים בתעשיית הדיגיטל, השיווק וקרנות ההון סיכון, כמו טום לסטר מפייסבוק, אירן רזניקוב מ-YL Ventures, אלדד פוסטן מ-OurCrowd, רועי גוטליב מ-Cardumen Capital, איה פטרבורג מ-Sequoia ורותם שי מ-Monday . אלה, יחד עם המעורבות של חברת פייסבוק ישראל בפיתוח התכנית, מצביעה על כך שחברות גדולות ובכירים במשק מזהים את הפוטנציאל של יזמות בקרב קהל מבוגר ומנוסה מהממוצע.

רוני פיבלוביץ , מייסדת Future ומנהלת התכנית, אמרה ל"גלובס": "יש כל מני סוגים של תכניות האצה, והדגש שאנחנו שמים מבדל אותנו מתכניות אחרות. אנחנו מעניינים לעבוד רק עם אנשים שמביאים הרבה רקע וניסיון בתחום שהם ניגשים אליו. הבדל נוסף הוא ברמת האינטנסיביות של התכנית. התכנית כוללת ארבעה חודשים מאוד אינטנסיביים של ליווי מבכירים בתעשייה, לאנשים שגדלו בלי טלפון ביד ובלי אינטרנט מגיל אפס, כדי שיוכלו לקבל את הכלים השיווקיים והדיגיטליים שיאפשרו לניסיון העצום שלהם לבוא לידי ביטוי במרחב הדיגיטלי של היום.

"הקהל הזה מגיע עם הרבה מאוד יכולות ורצון לעבוד קשה כדי לפרוץ את הגבולות שלהם. היזם הממוצע יצא בגיל עשרים ומשהו מ-8200, יש לו קשרים, הוא חי את הזירה הזאת ומכיר את הטקטיקות והשפה. עצם זה שמהיום הראשון בתכנית היזמים מתרשתים עם אנשי ההון סיכון, זה פותח להם יותר אפשרויות וקשרים", אמרה והוסיפה, "כשאתה מגיע עם המון שנות ניסיון בשוק מסוים אתה מבין את הצרכים שלו ומביא פתרונות טובים באמת, אבל הריחוק מהאקו-סיסטם יכול לעלות ליזמים האלה בהצלחת המיזם שלהם".