חבל הצלה לקב' רכישה בהרצליה שכספי חבריה נעלמו

חברי קבוצת רכישה בהרצליה, שאיבדו 13 מיליון שקל שהפקידו בנאמנות אצל עו"ד אבנר מנוסביץ', חתמו עם חברת נוה שוסטר על הסכם קומבינציה

קונים דירה / צילום: אביב חופי-
קונים דירה / צילום: אביב חופי-

לפני כחמש שנים התפוצצה פרשת חשד למעילה בכספים, שהותירה רוכשי דירות בפרויקט מגורים בהרצליה, ללא כסף וללא דירה. זאת לאחר ש-13 מיליון שקל נעלמו מחשבון הנאמנות של הפרויקט, שנתקע למשך שנים לצד ניהול הליכים משפטיים בין הצדדים. לאחרונה, כך נודע ל"גלובס", נחתמה עסקה חדשה בין בעלי הזכויות לבין חברת נווה שוסטר, שצפויה להפיח חיים בפרויקט שקפא ולהוציאו אל הפועל.

מדובר במגרש הממוקם ברחוב הקישון בהרצליה, סמוך למרכז הבינתחומי, המיועד להקמת כ-50 דירות. תחילת הפרשה בשנת 2008, היזם דוד צרפתי חתם על עסקת קומבינציה עם בעלי המגרש, והחל לשווק את הדירות שיוקמו בפרויקט לקבוצת רכישה. הרוכשים הפקידו את כספי הרכישה בחשבון נאמנות אצל עו"ד מנוסביץ' שלימים התברר כי ביצע שימוש בהם שלא למטרות הפרויקט והותיר את חשבון הנאמנות ריק. הצדדים החלו לנהל הליכים משפטיים ביניהם, והמגרש נותר תקוע, כאשר הרוכשים נותרו בידיהם עם הערת אזהרה בקרקע בלבד. במסגרת ההליכים המשפטיים, התנהלה גם תביעה לפירוק שיתוף בין רוב בעלי המגרש באמצעות עו"ד רון סמוראי, לאחר שמיעוט מבין בעלי המגרש התנגדו לעסקת קומבינציה ודרשו למכור את זכויותיהם במזומן.

לאחרונה, לאחר שנים של התנהלות משפטית, הושלמה כאמור עסקת קומבינציה חדשה המחלצת את רוכשי הדירות ובעלי המגרש מהבוץ. במסגרת העסקה, התקשרה חברת נוה שוסטר שבבעלות דליה שוסטר, בעסקת קומבינציה עם בעלי המגרש. מלבד עסקת הקומבינציה, כללה העסקה גם תשלום נוסף של כ-20 מיליון שקל ששילמה שוסטר לטובת השבה נומינלית של הכספים שנעלמו מחשבון הנאמנות של חברי הקבוצה ולרכישת חלקם של בעלי המגרש שהתנגדו לעסקת הקומבינציה.

את העסקה הוביל עו"ד אריאל דינובצקי ממשרד ד"ר אבי וינרוט, אשר ייצג גם את קבוצת הרוכשים, ואת בעלי המגרש יצגו עוה"ד רון סמוראי ואבי מוסרי. החברה החלה בימים אלה בקידום הליכי הוצאת היתר בנייה לפרויקט, שאותו ילוו מטעם נווה שוסטר עוה"ד דינובצקי וארז אברמוביץ.

נווה שוסטר פעילה באזור שבו מצוי המגרש בהרצליה הירוקה, ומקימה ברחוב דורי פרויקט נוסף בן 7 בניינים ו-96 דירות, כאשר את הקרקע רכשה החברה לפני 3 שנים במסגרת הליך פירוק שיתוף תמורת 93 מיליון שקל. שוסטר מסרה ל"גלובס" כי "אני שמחה שהצלחנו לפתור פרשייה סבוכה ולהשיב ל-18 משפחות כספים שנגנבו מהן לפני למעלה מעשור. בתקופה, שבה למעט מכרזים של תוכנית מחיר למשתכן, אין שיווק של קרקעות מדינה לבנייה בשוק חופשי, רכישת הקרקע הזאת, היוותה אתגר מבחינתנו ודרשה הרבה יצירתיות ומקצועיות, כדי להוציא אותה לפועל".

עו"ד אריאל דינובצקי: "אני מברך את קבוצת נוה שוסטר אשר חוסנה הכלכלי והיצירתיות המאפיינת את הקבוצה יחד עם משרדנו ועוה"ד של בעלי הקרקע אפשרו מציאת פתרון המייצר מזור ולו חלקי לנפגעי עו"ד מנוסביץ בפרשה עגומה זו ויאפשר הקמת פרויקט שיהווה פרויקט דגל בשכונה זו בהרצליה".

באשר לעו"ד מנוסביץ' מהפרליקטות נמסר כי "מדובר בתיק מורכב ראייתית ובעל היקף רחב אשר מצוי בהשלמות חקירה".