אפל תשיק בקרוב את גירסת הלואו-קוסט לאייפון X

החברה חותכת ב-50% את ייצור מכשיר הדגל החדש שלה שלא מצליח להימכר מספיק, ובמקביל נערכת להשקת מודל הלואו-קוסט שמציע מפרט די דומה ■ כל הפרטים בווידאו

אייפון X / צילום: רויטרס, Hamad I Mohammed
אייפון X / צילום: רויטרס, Hamad I Mohammed

חברת אפל חותכת בחדות את ייצור מכשיר הדגל החדש שלה, אייפון X, לרבעון הראשון לשנת 2018 - כך דיווח אתמול (ב') העיתון היפני "ניקיי".

מדובר במכשיר הסלולר היקר ביותר של החברה עד כה - 999 דולר בארה"ב ו-5,000 שקל בישראל - וכנראה אחד מהמכשירים היקרים בשוק ככלל. בין היתר בשל עלותו הגבוהה, החברה לא הצליחה לעמוד בתחזית המכירות בתקופת החגים האחרונה.

אפל הודיעה בימים האחרונים לספקים כי היא חותכת בחדות את הייצור לרבעון הראשון בשנת 2018 ל-20 מיליון יחידות, כאשר התכנון המקורי היה לייצר 40 מיליון יחידות.

במקביל הודיעה אפל על השקה צפויה של מכשיר חדש במחיר נמוך יותר מזה של האייפון X. למכשיר יש לא מעט תכונות זהות לזה של ה-X, כולל חיישן זיהוי פנים ומסך אינפיניטי ללא כפתור בית. לעומת זאת, המכשיר יגיע - כך על-פי השמועות - עם מצלמה אחורית בעלת עדשה אחת ולא כפולה כמו ב-X; המסך צפוי להיות מסך LCD ולא מסך OLED; וגוף המכשיר צפוי להיות עשוי מאלומיניום ולא מנירוסטה. העלות למכשיר הזה תנוע סביב 700-800 דולר בארה"ב.

עוד שמועה טוענת כי למרות האכזבה במכירות, באפל מתכננים גירסה משופרת לאייפון X, אם תרצו אייפון X פלוס, שהמסך שלו יגדל מ-5.8 אינצ' ל- 6.5 אינצ'.