עקב דבריו על הרמטכ"ל: עו"ד יורם שפטל יועמד לדין משמעתי

ועדת האתיקה של לשכת עוה"ד הודיעה לח"כ אלעזר שטרן כי בעקבות תלונתו, היא החליטה להעמיד את עו"ד שפטל לדין משמעתי ■ תלונתו של שטרן הוגשה לאחר ששפטל, פרקליטו של החייל אלאור אזריה, אמר כי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט הוא "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן"

יורם שפטל / צילום: אלון רון
יורם שפטל / צילום: אלון רון

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הודיעה הערב (ג') לח"כ אלעזר שטרן כי בעקבות תלונתו כנגד עו"ד יורם שפטל, היא החליטה להעמיד את עו"ד שפטל לדין משמעתי.

התלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוגשה על-ידי ח"כ שטרן באוגוסט אשתקד, זאת לאחר שעו"ד שפטל, פרקליטו של החייל אלאור אזריה, אמר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, הוא "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן - שלא משדר חיילות בשל משמניו". עו"ד שפטל הוסיף אז כי רא"ל אייזנקוט הוא "פקיד שמן שעבד במחלקת הביוב של העירייה".

"התבטאויותיו של עו"ד שפטל חורגות מכל קנה-מידה של התנהגות בדרך ארץ", כתב ח"כ שטרן בתלונה והוסיף: "דברי-הבלע שהטיח ברמטכ"ל אייזנקוט נועדו לפגוע בו באופן אישי, בדימויו הציבורי ובתוקף סמכותו לפקד על הצבא. כל זאת תוך התייחסות בוטה להיבטים חיצוניים שאין להם דבר עם הדיון המשפטי המתנהל בין לקוחו של עו"ד שפטל לבין צה"ל".

לדברי ח"כ שטרן, "באמירות מסוג אלה יש גם פגיעה לא רק במעמדו במוסד הרמטכ"ל אלא גם בצה"ל כולו, מעמד שהוא בעל חשיבות לאומית וביטחונית". 

נזכיר כי לאחר השידור התנצל עו"ד שפטל על דבריו ואמר כי הוא חוזר בו מהכינוי "עלוב נפש". בנוסף, הרשות השנייה החליטה לאחרונה לקנוס את תחנת רדיו ללא הפסקה 103FM, בה שודרו דבריו של עו"ד שפטל על הרמטכ"ל אייזנקוט.