הסכם שכר ברשויות המקומיות: תוספות של עד מאות שקלים

ההסכם קבע מתווה העלאה במספר פעימות עד שנת 2020 ■ בין המגזרים שייהנו מההסכם: עובדי החינוך המשלים, הסייעות ועובדי השיטור העירוני

אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

הסכם חדש שנחתם היום (ה') בין ההסתדרות הכללית לבין מרכז השלטון המקומי ישפר את שכרם של עשרות אלפי עובדי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ: ההסכם החדש מסדיר את היישום של הסכם המסגרת שנחתם בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן לבין שר האוצר, משה כחלון ב-2016 להעלאת שכר במגזר הציבורי ב-7.9% בשלטון המקומי.

עדכוני השכר של עובדי הרשויות יעשו ב 5 פעימות עד שנת 2020 והראשונה שבהן תיעשה כבר בימים הקרובים, במסגרת משכורות חודש ינואר אז עובדים בדירוג המנהלי ועובדים אקדמאים יקבלו תוספת שכר שקלית בגובה של 37.5 שקלים לחודש. עד חודש מארס 2020, מועד הפעימה האחרונה, תוספת השכר השקלית של עובדי במגזר זה תסתכם בכ 190 שקל לחודש. במקביל, אותם עובדים יקבלו החל מהחודש ובכל אחת מהפעימות שנקבעו עד 2020 תוספת שכר אחוזית, בגובה של 0.92% שתסתכם עד מועד הפעימה החמישית ב 3.3%. מהטבות אלה יוחרגו הפסיכולוגים, שעליהם חל מתווה נפרד לעדכון השכר.

עובדים בדירוג החינוך המשלים יקבלו החל מהמשכורת הקרובה תוספת שקלית בגובה של כ 110 שקלים, ועד מארס 2020 שכרם יגדל בכ 310 שקלים. הם יקבלו בנוסף בכל פעימה תוספת שכר אחוזית של 1.3%.

סייעות וגננות בחינוך המיוחד, הבינוני והקשה, יקבלו תוספת שכר משמעותית יותר, בגובה של 12.5% וזאת בנוסף לתוספות השכר השקליות והאחוזיות שיקבלו מתוקף יישום ההסכם החדש. סייעות שמקבלות כבר כעת תוספת "אופק חדש"- יקבלו תוספת שכר בגובה של 10%. בהסתדרות הכללית ובמרכז השלטון המקומי אמרו כי שיפור שכרן של הסייעות במסגרת ההסכם, מבטא את השאיפה לחזק ולהיטיב את שכבת העובדים החלשה ברשויות המקומיות, שממילא מקבלים שכר נמוך. לפי ההסתדרות, המשמעות של מהלך זה בקרב חלק מהסייעות הוא הגדלת שכרם במאות שקלים ועד כ 1000 שקל בחודש.

מתוספת השכר ברשויות המקומיות ייהנו גם עובדי יחידות השיטור העירוני המשולב ברשויות ופקחים עירוניים, כמו גם עובדי היחידות לרישוי עסקים, טכנאי רשת וטכנאי מחשבים - והם יקבלו תוספות ענפיות מיוחדות בגובה של כ 10% מהשכר.

ההסכם שנחתם היום מסדיר גם את ההקמה של עמותת "מעו"ף לעמית" שתספק לעובדי הרשויות המקומיות שירותים רפואיים ופעילותה תתוקצב בידי המעסיקים בסכום של 105 שקל לכל עובד. חברי העמותה יהיו זכאים לבדיקות סקר לגילוי סרטן, לתורים מהירים לבדיקות MRI ו CT, לאימוני כושר אישיים בעלות מסובסדת, לשירותי יעוץ עם תזונאים, לטיפולים לילדים ועוד: "ההסתדרות מקיימת את הבטחתה לצמצם את הפערים ולהגביר את השוויון בחברה", אמר לאחר החתימה על ההסכם עם השלטון המקומי, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "בזכות הסכם המסגרת פורץ הדרך למגזר הציבורי, אנחנו מבצעים כעת צדק חלוקתי בין המגזרים השונים ברשויות המקומיות ודואגים שהעובדים יתוגמלו כראוי".

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי מסר היום: ״חתמנו על ההסכם מתוך רצון משותף להיטיב עם עשרות אלפי העובדים הרשויות. אנו נמצאים בשנת בחירות, ובעוד אחוז גבוה של נבחרי ציבור יתחלף - העובדים שלנו לא. אסור לנו לשכוח שהם לב העשייה שלנו, עמם אנו מריצים את השלטון המקומי קדימה. אנו מבינים שאין אפשרות שהאחד ישגשג בלי השני״.