בדירקטוריון בזק מבקשים לבחון מדיניות חלוקת הדיבידנדים

לנוכח העצמת התחרות והחשש מפני תגובת המשקיעים, מבקשים דירקטורים בחברה לשקול האם נכון להמשיך ולשלם 100% מהרווח כדיבידנד בכל שנה ■ מאז 2014 חילקה בזק דיבידנדים בהיקף של 6.5 מיליארד שקל ■ מדיניות הדיבידנד היא אחת הסיבות להתעניינות הגוברת של משקיעים בחברה

דירקטורים בבזק פנו ליו"ר הדירקטוריון דוד גרנות וקראו לו לבחון מחדש את מדיניות חלוקת הדיבידנדים של החברה. גם ועד העובדים דורש לבחון את המדיניות, וזאת על רקע האירועים בחודשים האחרונים והחקירות סביב החברה. הבדיקה תתבצע במהלך החודש הנוכחי, וצפויה לקבל ביטוי בעת פרסום דוחות החברה לשנת 2017.

מדיניות הדיבידנדים של בזק  בשנים האחרונות קבועה, ועומדת על חלוקת דיבידנדים של 100% מהרווח הנקי. המדיניות המרחיבה הייתה אחת הסיבות להתעניינות הגוברת של המשקיעים הזרים בבזק לאורך השנים. לצד התוצאות והרווחיות שהציגה החברה, היא הפכה לאחת המניות המועדפות בשוק התקשורת בארץ ובכלל.

סך הדיבידנדים שחילקה בזק מאז 2014 מסתכמים ב-6.5 מיליארד שקל, סכום הכולל את החלוקה הצפויה בגין רווחי 2017.

עם זאת, האירועים בחצי השנה האחרונה הובילו כאמור דירקטורים בחברה לבקש לבחון מחדש את מדיניות חלוקת הדיבידנדים וזאת על רקע אי הוודאות בעתיד הקרוב בכל הקשור לחקירות הרשות לניירות ערך, החשש לשחיקה ברווחיות בעקבות הרגולציה, והצעדים שעשויים לנקוט חלק מהמשקיעים המוסדיים והזרים בבזק נגד החברה בשל רצונם להחליף את הדירקטורים.

ההערכות הן שדירקטורים בבזק לא מעוניינים בעת הזאת לקחת סיכונים מיותרים, והאיומים על הקבוצה לצד החקירות, והעובדה שמשקיע חדש צפוי להיכנס לבזק וצפוי להחליף את מרביתם - מביאה לכך שהם מבקשים למלא את חובתם המקצועית בהיבט זה.

כזכור, בחודש שעבר חשפה קרן ההשקעות אליוט כי היא מחזיקה 4.8% ממניות בזק ודורשת את התפטרותם המיידית של כל הדירקטורים שנחשדים בחקירות של רשות ניירות ערך או קשורים ליורוקום. מדובר בשישה דירקטורים מכהנים בחברה - שאול אלוביץ', אור אלוביץ', אורנה אלוביץ', מודי קרת, יהושע רוזנצוויג וטלי סימון.

בעוד שההחלטה על בחינה של המדיניות מבטאת חובת זהירות מצד הדירקטורים, הרי שבעיתוי הנוכחי סביר להניח שמשמעותה מוגבלת - משקיע חדש שאמור להיכנס בקרוב לבזק יוכל לקבוע את המדיניות כראות עיניו.

יש לציין כי בזק היא חברה איתנה מאוד, וגם אם הרווחיות תישחק בצורה כזאת או אחרת היא עדיין תמשיך להציג רווחים גבוהים.

בבזק סירבו להגיב לדברים.

דירקטוריון בזק
 דירקטוריון בזק