סודהסטרים השלימה רכישת מפיצת מוצריה בצרפת

מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום: "זה זמן רב שאנו מחשיבים את צרפת כשוק בעל פוטנציאל צמיחה עצום. אני בטוח שתחת ההכוונה של צוות ההנהלה האירופי שלנו, אנחנו יכולים להצית מחדש את הביקוש למערכות ההגזה הביתיות שלנו"

דניאל בירנבאום / צלם: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צלם: איל יצהר

חברת סודהסטרים   השלימה את רכישת המפיצה של מוצריה בצרפת, בעסקה של 17.5 מיליון אירו. סודהסטרים הודיעה על כוונתה לרכוש את המפיצה, OPM France SAS, לפני מספר שבועות, וציינה אז כי החברה הצרפתית מפיצה בלעדית את מוצריה בצרפת, ומכירותיה נאמדות בכ-50 מיליון אירו בשנה. סודהסטרים מייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים. בקופת החברה היו כ-57 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי.

"אנחנו נרגשים מהשלמת הרכישה של המפיצה שלנו בצרפת", מסר מנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום. "זה זמן רב שאנו מחשיבים את צרפת כשוק בעל פוטנציאל צמיחה עצום. אני בטוח שתחת ההכוונה של צוות ההנהלה האירופי שלנו, אנחנו יכולים להצית מחדש את הביקוש למערכות ההגזה הביתיות שלנו, ולהגדיל באופן משמעותי את שיעור החדירה למשקי הבית לעומת הרמות הנוכחיות".

בחודשים ינואר-ספטמבר 2017, כ-61% מהכנסות החברה הגיעו ממדינות מערב אירופה, 236 מיליון דולר, אך סודהסטרים אינה מפרטת מהי התרומה של צרפת להכנסות אלה.

סודהסטרים נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 1.7 מיליארד דולר. מניית החברה נסחרת ברמות שיא של קרוב ל-80 דולר, אחרי עלייה של 79% במחיר המניה בשנה האחרונה.

סודהסטרים תפרסם את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ו-2017 כולה ב-14 בפברואר, ולפי תחזית החברה היא צפויה להציג צמיחה שנתית של 13% בהכנסות, וגידול של 40% ברווח הנקי למניה.