משה ממרוד רכש דירה במגדל ארלוזורוב 17 בת"א ב-40 מיליון ש'

עפ"י נתוני רשות המסים, מדובר בעסקה היקרה ביותר שבוצעה במגדל מאז החל שיווקו בשנת 2013 ■ המיני-פנטהאוז, בקומה 27, כולל 360 מ"ר (חצי קומה) ומרפסת בשטח 56 מ"ר שצופה לים

ארלוזורוב 17 / צילום: איל יצהר
ארלוזורוב 17 / צילום: איל יצהר

בעלי חברת תדיראן, משה ממרוד, רכש לאחרונה מיני פנטהאוז בפרויקט ארלוזורוב 17 בתל-אביב ב-40 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". הפנטהאוז, בקומה 27, כולל 360 מ"ר (חצי קומה), ומרפסת בשטח 56 מ"ר שצופה לים. ממרוד, מתגורר כיום במגדלי YOO בפארק צמרת, ועל פי הערכות צפוי לעבור להתגורר בפרויקט החדש עם אכלוס המגדל בסוף 2018.

על פי נתוני רשות המסים, מדובר בעסקה היקרה ביותר שבוצעה במגדל מאז החל שיווקו בשנת 2013. במהלך 2017 נמכרו בפרויקט 8 דירות, 7 מהן במחירים שנעים בין 4.7 מיליון שקל ל-18.5 מיליון שקל. העסקה השנייה בשוויה במגדל בוצעה בשנת 2014, אז נרכשה דירת 247 מ"ר בקומה 26 במגדל ב-22.1 מיליון שקל.

בשנה החולפת מורגשת ירידה בהיקף העסקאות בשוק היוקרה, הנובעת מגזירות שהטילה הממשלה על רוכשים בשוק זה, ובראשן הכבדה בתשלום מס רכישה, וגם ממגבלות הנוגעות לחובת דיווח בגין מקור הכספים שמביאים לישראל תושבי חוץ המעוניינים לרכוש נכס בארץ. חלק ניכר מתושבי החוץ שהיו בתהליך רכישת נכס בארץ העדיפו שלא לדווח על מקורותיהם הכספיים בחו"ל והקפיאו רכישות אלה.

משה ממרוד מחזיק כיום 70% ממניות תדיראן בשווי 650 מיליון שקל, ומשמש כמנכ"ל החברה. שווי החברה כולה עומד על 930 מיליון שקל, אחרי שבשנה זינק שוויה בכ-30%, ובשלוש השנים האחרונות ב-460%. לפני כחצי שנה מכר ממרוד 4% מהון החברה תמורת 34 מיליון שקל.

פרויקט ארלוזורוב 17 נבנה על חורבות מוסך דן בפינת הרחובות בן יהודה וארלוזורוב, על מגרש בן 8 דונם שרכשה חברת דן לפני 80 שנה. הפרויקט, שנבנה על ידי החברות אלקטרה ואשטרום ותוכנן על ידי האדריכל משה צור, כולל 131 דירות בבניין בן 4 קומות המחובר למגדל בן 29 קומות, וכן בריכת שחייה, חדר כושר, חניון דיירים בן 333 חניות, בנוסף לחניון ציבורי ובו 162 חניות. על פני כל הקומה האחרונה של המגדל מוצע למכירה פנטהאוז בשטח 870 מ"ר שלו הצמידה החברה תג מחיר של 200 מיליון שקל.

עם הרוכשים בפרויקט נמנים האלוף (במיל') איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר וכיום נשיא "טנטרי טכנולוגיות", השייכת לתעשייה הביטחונית. רוכש נוסף הוא דוד קוליץ, הבעלים של קבוצת ההשקעות אלול.

דן נדל"ן, זרוע הנדל"ן של חברת התחבורה הציבורית דן, מקימה פרויקטי נדל"ן בעיקר על שטחים היסטוריים של החברה ששמשו בעבר כמוסכים וחניונים. בין הפרויקטים שהיא מקימה היום, מלבד ארלוזורוב 17 בתל-אביב, מגדל מגורים בן 215 דירות ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, מגדל משרדים בסמוך למגדלי בסר בבני ברק בשותפות עם אשטרום ו-4 מגדלים שמקדמות שתי החברות במשותף בבת ים. בנוסף, דן מקדמת תוכנית בניין עיר לקרקע בבעלותה שעליה פועל מוסך של החברה בשיכון דן בצפון תל-אביב. בעלי השליטה בחברה הם כ-1,200 חברי תאגיד דן, יו"ר דירקטוריון החברה הוא שמואל רפאלי ומנכ"ל זרוע הנדל"ן הוא מצי (מצליח) קזיס.

ממנהלת השיווק של דן נדל"ן דולי אלרום נמסר: "אנו מכבדים ושומרים על פרטיותם של הרוכשים -כולם, ללא יוצא מן הכלל, ואיינו מנפנפים בשמות של מפורסמים לצורך יחסי ציבור ופרסום. שמירת פרטיותם של לקוחותינו הנה נר לרגלנו לאורך כל תקופת שיווק הפרויקט ומדיניות זו תישאר בעינה". ממשה ממרוד לא נמסרה תגובה.