אהוד ברק | פודקאסט

האזינו: "אהוד ברק הוא המשקיע הכי טוב שאפשר לבקש"

02/04: אמיר אליחי, Carbyne • לאחר אירוע תקיפה שעבר החליט אמיר אליחי להקים את קרביין (לשעבר ריפורטי), המאפשרת לקיים שיחות עם שירותי ההצלה והרשויות באופן פשוט וחכם יותר ■ החברה כבר גייסה 12 מיליון דולר, בין היתר מאהוד ברק, מנהלת כ-50 עובדים ומוכרת ללקוחות בינלאומיים

אמיר אליחי, עוד פודקאסט / צילום: ענבל מרמרי
אמיר אליחי, עוד פודקאסט / צילום: ענבל מרמרי

הסיפור של הקמת Carbyne הרבה יותר אפל מהמקובל בעולם הסטארט-אפים: "הייתי בזמן הלימודים בחוף גורדון, השעה הייתה שבע בערב, ועברתי אירוע תקיפה בידי שלושה עבריינים", נזכר אמיר אליחי, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה. "התקשרתי למשטרה וניסיתי לקבל עזרה. התחילו לשאול אותי שאלות: איך קוראים לך? מה מספר הטלפון שלך? איפה אתה נמצא? הבנתי שזה אבסורד שבעידן של היום צריך למסור את כל המידע הזה ידנית".

בעקבות המקרה הגה אליחי את הרעיון שמאחורי קרביין. הפיתוח של החברה מאפשר לקיים שיחת טלפון ווידיאו בין אזרחים לשירותי ההצלה והרשויות, ללא צורך במסירת פרטים כמו מיקום או מספר טלפון. לדברי קרביין, הוא מאפשר גם לשדר מידע באופן דו-כיווני גם כשאין קליטה סלולרית וכשהמסך כבוי. עד כה גייסה החברה 12 מיליון דולר, והיא מנהלת כ-50 עובדים בישראל, קייב ובניו-יורק ("אנחנו מתכננים לפתוח משרדים נוספים באירופה ואסיה").

את החברה הקים אליחי לפני 5.5 שנים יחד עם שותפיו - יוני יאטסון, ליטל לשם ואלכס דיזינגוף. בנוסף, החברה קשרה אליה לאורך השנים דמויות מובילות בתחום הביטחון - כך למשל, יו"ר החברה הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (שגם מהווה המשקיע הראשון שלה). פנחס בוכריס, לשעבר מפקד 8200 ומנכ"ל משרד הבטחון וכיום שותף בקרן SOMV, הוא אחד מחברי הדירקטוריון בה; ובין יועציה מיכאל שרטוף, לשעבר המזכיר לביטחון פנים בארה"ב. לאחרונה שינתה החברה את שמה והפכה את המוצר שפיתחה מאפליקציה למערכת המוטמעת מראש במוקדי החירום.

בריאיון לעוד פודקאסט לסטארט-אפים, מספר אליחי על הצעדים הראשונים בהקמת החברה, על הליך גיוס הכסף (כולל מברק) וכמובן על התהליך שבו הביאו את הלקוחות הראשונים.

"היו לנו מטריקות ראשוניות - היה מוצר ומכירות ללקוחות בישראל, אך קרנות הון סיכון התקשו מאד לראות את הפוטנציאל בשוק. קיבלנו עשרות 'לא'-ים מקרנות כאלה בישראל", נזכר אליחי. "הבנו בשלב מסוים שאנחנו צריכים לפנות למשקיעים פרטיים שמבינים בתחום - וניסינו להשיג את אהוד ברק במשך כחצי שנה. בסופו של דבר, אחרי כמה שיחות טלפון ופגישות עמו, הוא התרצה והשקיע 1.5 מיליון דולר בחברה".

ואיך ברק כמשקיע?

אליחי: "אהוד ברק הוא המשקיע הכי טוב שיכולנו לבקש. הוא מבין ברמה הכי גבוהה את כל מה שקשורה בתחום הביטחון האישי, ואנחנו מיושרים איתו לגבי החזון והדרך. באופן אישי, אני משוחח איתו בין פעם לפעמיים ביום".

■ "עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, סמנכ"ל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (מאיץ הסטארט-אפים הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).