סאמיט תממש אופציות כלכלית ירושלים תמורת 68 מיליון שקל

המימוש: בדיסקאונט של 40% ■ ההשקעה בכלכלית כבר הניבה לחברה רווח של כ-200 מיליון שקל

חברת הנדל"ן סאמיטשבשליטת זוהר לוי עדכנה הבוקר כי החליטה לממש חבילה של כ-13.7 מיליון אופציות למניות חברת כלכלית ירושלים שבידיה, ואשר מועד פקיעתן נקבע לסוף החודש, בתמורה כוללת של כ-68 מיליון שקל.

מימוש זה הפך את סאמיט שוב לבעלת עניין בכלכלית ירושלים, עם החזקה של כ-6% מהון החברה (כ-16.7 מיליון מניות) וזאת קצת יותר מחודש לאחר מכירת עיקר החזקותיה בכלכלית (כ-6%), שהותירה אותה אז עם החזקה של כ-1% מהמניות.

מימוש האופציות (שהונפקו בשנת 2016) נעשה לפי מחיר מניה של 5 שקלים - נמוך ביותר מ-40% משווי המניה הנוכח.

כך, מכירת המניות שנבעו לסאמיט ממימוש האופציות, אם תחליט לבצעה, צפויה להניב לה שוב רווחים משמעותיים - בדומה למכירת יתר מניות כלכלית ירושלים שביצעה בעבר.

קנייה ומכירה במספר פעימות

סאמיט הפכה במארס 2016 לבעלת המניות הדומיננטית בכלכלית ירושלים, שנקלעה לקשיים פיננסיים ונותרה ללא בעל שליטה, עקב קריסתו העסקית של אליעזר פישמן (גם כיום מתנהלת כלכלית ללא גרעין שליטה, תחת הנהגתו של המנכ"ל, דודו זבידה). לאחר כחצי שנה מכרה סאמיט חלק ניכר ממניותיה (12%) לאיש העסקים דוד פורר, תמורת 264 מיליון שקל (במחיר מניה של 8.8 שקלים).

מכירת המניות הבאה, בתחילת ינואר השנה, בוצעה במחיר של כ-9.5 שקל למניית כלכלית, ששיקף אז הנחה של כ-3% על מחיר השוק, כשסך התמורה בעסקה הסתכמה בכ-151 מיליון שקל, ובסך הכול צפויה סאמיט ליהנות מרווח הון של קרוב ל-200 מיליון שקל מהמימושים שביצעה בכלכלית עד כה.

מאז המכירה בינואר נחלשה המניה בכ-8% והיא נסחרת כיום בשווי הקרוב ל-9 שקלים ומשקפת לכלכלית ירושלים שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.

סאמיט רכשה במהלך הרבעון הראשון של 2016 כ-21% ממניות כלכלית ירושלים, במחיר ממוצע של 5.9 שקלים למניה. המהלך נעשה במספר "פעימות" - דרך השתתפות בהנפקות שביצעה כלכלית, ובאמצעות רכישת מניות בהפצה שביצע בנק לאומי. מאז התחילה להשקיע בכלכלית, זינקה מנייתה של חברה זו בכ-60%, במקביל לשיפור הניכר שחל במצבה הפיננסי והעסקי.

סאמיט עצמה פועלת בעיקר בשוק הנדל"ן בגרמניה, וכן בישראל, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-2 מיליארד שקל לאחר זינוק של קרוב ל-50% שמציגה מנייתה בשנה החולפת.