לקוחות לאומי: "נדהמנו לגלות על מכירת חברת הנאמנות"

עורכי הדין של הלקוחות: "יום אחד הם מוצאים את סודותיהם השמורים ביותר מועברים לידיים פרטיות"

בנק לאומי / איל יצהר
בנק לאומי / איל יצהר

לקוחות של חברת הנאמנות של בנק לאומי פנו אל הבנק בעקבות הפרסומים לפיהם הבנק מתכוון למכור את החברה לחברת הרמטיק. נראה כי לפחות חלק מהלקוחות לא אהבו את הבשורה. "נדהמנו לגלות מעל דפי התקשורת על ההסכמה העקרונית למכירת מניות החברה להרמטיק", נכתב במכתב ששלחו עוה"ד זיו סימון ואילון עישר ממשרד עו"ד סימון, עישר, פורת ושות' המייצגים חלק מלקוחות החברה.

עוד נכתב: "המהלך לא הובא לידיעת בעלי המניות או האנשים אשר חומרים אחרים שלהם נמצאים בנאמנות החברה. מיותר לציין כי המשמעות היא קריטית לגבי הגופים אשר הפקידו את נכסיהם בידי הבנק, ויום אחד מוצאים את סודותיהם השמורים ביותר מועברים לידיים פרטיות".

במכתב מבקשים לקוחות החברה לקבל הבהרות בנוגע לעסקה, וכן מעלים תהייה על הליך הבחירה דווקא בהרמטיק. עורכי הדין גם מבקשים לדעת אילו פרטים של הלקוחות הועברו לחברת הרמטיק במסגרת תהליך בדיקת הנאותות בעסקה. "על פניו נראה כי תהליך בדיקת הנאותות כרוך מעצם טיבו בהעברת נתונים חסויים שלו ושל לקוחות פרטיים, תוך הפרת החיסיון החלה על הבנק ועל חוק הגנת הפרטיות. מסירת מידע חסוי זה נעשתה מאחורי גבם של הלקוחות", נכתב במכתב. לאור זאת מבקשים סימון ועישר שהבנק יציג אילו נתונים ומידע הקשור ללקוחות הפרטיים הועברו להרמטיק.

בנוסף מבקשים עורכי הדין לדעת אילו אמצעים נקט הבנק על מנת לוודא שהתמורה בעבור המניות היא המיטבית, אילו פעולות נקט הבנק בכדי לוודא שהמכירה מתבצעת תוך שמירת כללי מנהל תקינים, וכן אילו תנאים מתלים יש להסכם.
מבנק לאומי נמסר: "על רקע תיקון 28 לחוק הקרנות, עיקר הפעילות של החברה לנאמנות (נאמנות לתעודות סל) לא תוכל להתבצע, כל עוד החברה בבעלות לאומי. לאור זאת הבנק הגיע להסכמות עם הרמטיק למכירת החברה מתוך מטרה לאפשר המשך פעילותה ושימור מקום עבודתם של העובדים".