הזוכה במכרז מערכות הקו האדום: קבוצה סינית בשיתוף DB

השותפות הסינית של CRTG ו-EEB תהיה אחראית להקמת מערכות החשמל והתקשורת ולהתקנת המסילות של הרכבת הקלה, כאשר DB הגרמנית תנהל את האינטגרציה של כלל המערכות בפרויקט ■ היקף המכרז מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל

עבודות הרכבת הקלה / צילום: רויטרס
עבודות הרכבת הקלה / צילום: רויטרס

ועדת המכרזים של חברת נת"ע הכריזה היום (ב') על השותפות הסינית של CRTG ו-EEB כזוכה במכרז המערכות של הקו האדום של הרכבת הקלה. הקבוצה תהיה אחראית להקמת מערכות החשמל והתקשורת ולהתקנת המסילות של הרכבת הקלה, כאשר DB הגרמנית תנהל את האינטגרציה של כלל המערכות בפרויקט. היקף המכרז מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל.

הקבוצה הסינית זכתה במכרז לאחר שגברה בשקלול התוצאות על קבוצה בהובלת Texmaco ההודית בשיתוף רפא"ל ושפיר. הסינים הציגו ניסיון רב בתכנון, התקנה ותחזוקה של מערכות חשמל ותקשורת בפרויקטים של מטרו בבייג'ין, גוואנז'ו, שנזן ושנגדו בסין, בשילוב הניסיון של Deutsche Bahn Engineering and Consulting מהמטרו של ברלין ושל לייפציג.

מכרז המערכות המחודש יצא לדרך לפני כחצי שנה, לאחר שנת"ע החליטה לבטל מכרז קודם בשל הצעות מחיר מנופחות. עתה נערכת החברה לתהליך מואץ של הקמת מערכות ההיי-טק, במסגרת לוח הזמנים להפעלת הקו באוקטובר 2021 כמתוכנן.

בינואר השנה פרצה סערה כשנת"ע הודיעה על ביטול תוצאות מכרז המערכות, שנחשב לגדול ולמורכב בין המכרזים בפרויקט. העילה: שתי ההצעות היחידות שהוגשו - שתיהן על ידי קבוצות צרפתיות - היו גבוהות במיליארדי שקלים מהאומדנים הפנימיים בנת"ע. קבוצה בהובלת אלסטום הציעה 4 מיליארד שקל וקבוצה בהובלת תאלס הציעה לא פחות מ-6 מיליארד שקל, כשהאומדנים הפנימיים בנת"ע עמדו לפי הערכות על 2.5 מיליארד שקל בלבד. כיום זה גם נראה כתמחור בר השגה - כאשר הסינים נכנסו למכרז.

הקו האדום יהיה הקו הראשון ברשת קווי רכבת קלה. הוא ייסע מפתח תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ועד בת ים וצפוי לשרת כרבע מיליון תושבים ועובדים בגוש דן.